Как да създадем бранд идентичност, която се запомня?

Съдържание

В свят на ожесточена конкуренция, всеки бизнес се стреми да привлече вниманието на повече клиенти. Тази задача, обаче, може да се окаже непосилна без бранд идентичност.

„Вашият бранд е това, което хората казват за Вас, когато не сте в стаята“ – Джеф Безос, основател на Amazon.

Джеф Безос цитат за бранд

Според един от най-успешните предприемачи днес брандът е това как Вашият бизнеса се възприема от хората, когато Вие не сте там, за да го обясните лично. Тези думи подчертават същността и значението на добрият брандинг за всяка компания.

Изграждането на запомнящ се и устойчив бранд (марка) е комплексен процес изискващ внимание към детайлите и задълбочено разбиране. Това е стратегически подход, който оказва сериозно влияние върху дългосрочния успех на бизнеса. Именно това е причина редица световноизвестни предприемачи да инвестират значителни ресурси в създаване и поддържането на своята бранд идентичност.

Какво е бранд идентичност?

Съвкупност от елементи, които един бизнес използва, за да създаде уникален образ и послание към своите клиенти. Включва визуалните елементи лого, цветове и шрифтове, както и вербалния елемент – комуникация.

Целта на тази комбинацията е да представи компанията на пазара, да я направи разпознаваема и да подобри впечатленията, които тя оставя у потребителите. Изграждането на силна бранд идентичност изисква внимателно планиране и последователност във всички аспекти на визуалната и вербалната комуникация.

Как да създадем бранд идентичност, която се запомня?

Защо е важна?

Бранд идентичността е основополагащ елемент на успеха. Тя носи редица позитиви за бизнес, включително:

Визуалната идентичност е лицето на бизнеса. Тя помага на бизнесите да „изплуват“ сред морето от конкуренти, защото комбинацията между всички визуални и вербални елементи създава запомнящ се образ, който привлича потребителите.

Разпознаваемостта създава усещане за надеждност, сигурност и качество, а тези фактори имат особено значение за изграждането на връзка с лоялна група от потребители, растеж и увеличение на приходите.

Консистентната идентичността е изключително полезна за маркетинга и рекламата. Благодарение на последователния подход, всички послания в комуникацията са свързани с основните ценности и мисия на бизнеса, увеличавайки ефективността на маркетинговите усилия на специалистите.

Как да създадем бранд идентичност в 5 стъпки?

Всеки бизнес, независимо в кой етап на своето развитие се намира (дали тепърва се заформя идея, или е работеща компания), се нуждае от запомняща се бранд идентичност, която гарантира правилно позициониране на пазара и дълготраен успех. Изграждането на устойчива марка е дълъг процес, който изисква внимателно планиране, прецизно проучване и ясно дефиниране на желаната визия.

1. Избор на име на бранда

Първата стъпка е изборът на име на бранда. Това е съществена част от цялостния процес, защото името служи като основа, върху която ще бъде изградена цялата визия. Поради тази причина е препоръчително наименованието на марката да отразя същността на бизнеса, да бъде лесно за запомняне и произношение.

2. Детайлно проучване на индустрията

Абсолютно задължителна стъпка за създаването на бранд идентичност е проучването на пазара. Тук влизат не само анализът на конкуренцията, а и този на целевата аудитория. Важни за проучването са визията, цветовете и комуникацията на конкурентите.

В тази стъпка трябва да се изясни как компанията да се позиционира на пазара, как трябва да се възприема от клиентите и към кого ще бъде ориентирана, т.е. кои ще бъдат потенциалните потребители.  

Освен всички тези важни въпроси, първоначалното проучване трябва да обърне особено внимание и на същността да бизнеса. Преди да започне изграждането на бранд идентичност, трябва да се дефинират уникалните характеристики, мисията и ценностите на компанията.

3. Дизайн на лого и визуални елементи

След уточняване на всички основни характеристики на компанията, идва ключовата стъпка – изработката и дизайна на лого и визуални елементи. Изключително важни за този етап са изборът на вид лого, цветова палитра, шрифтове и стил.

Основен елемент от идентичността е логото, тъй като това е най-разпознаваемата част от марката, който присъства във всеки елемент – от уеб сайта и дигиталните реклами, до визитките и останалите принтирани рекламни материали. Ключови принципи при дизайна са:

4. Определяне на начин на комуникация

Съществена част от бранд идентичността са вербалните елементи. Езикът, тонът и стилът на комуникация, както и основните послания са ключови за правилното позициониране на бранда и предаването на точните съобщения към клиентите. Комбинацията от тези елементи помагат за изграждането на консистентна комуникация във всеки отделен канал – от социалните мрежи до рекламните кампании.

5. Мониторинг

Брандът трябва да се развива и адаптира, така както дейността на бизнеса се развива и адаптира. За тази цел, задължителен е редовният мониторинг на въздействието на визуалната идентичност върху клиентите.

Отлични техники за наблюдения са проучванията, събирането на обратна връзка от потребителите, анализът на коментари и дискусии в интернет пространството.

Наблюдението помага за поддържане на добра комуникация с аудиторията и набавянето на данни, които могат да имат огромно значение за развитието, растежа и успеха на бизнеса.

Как да създадем бранд идентичност, която се запомня?

Кои грешки да избягваме?

Допускането на грешки при създаването на бранд идентичност не е за подценяване. Пропуските могат да имат огромно влияние върху успеха на бизнеса и да доведат до сериозни проблеми с позиционирането на компанията. Сред най-често срещаните грешки са:

Как да създадем бранд идентичност, която се запомня?

Съвети от експерти

Запомнящата се бранд идентичност изисква прецизно изграждане на стратегия с внимание към детайла. Процесът е комплексен и може да затрудни дори опитните предприемачи. Затова Ви предлагаме няколко съвета, които могат да Ви улеснят:

Изграждането на паметна бранд идентичност е ключът към успеха на всеки бизнес. Идентичността трябва да отразява ценностите, мисията и визията на компанията. Това, обаче, може да се окаже сериозно предизвикателство, което изисква професионален подход и задълбочено разбиране на пазара и аудиторията.

Доверете се на професионалисти, които могат да Ви помогнат да създадете уникална бранд идентичност, която да Ви отличи от конкурентите и да създаде трайни и устойчиви впечатления за Вашия бизнес. Доверете се на SS STUDIO, агенция за дигитален маркетинг, и Вашият бизнес ще се превърне в символ на доверие и качество!

Picture of Liliya Valcheva

Liliya Valcheva

Лили е маркетинг експерт с познания в областта на рекламата, медицината, интериорния и уеб дизайна. Тя умее да превежда сложни теми на достъпен и привлекателен език, като същевременно запазва професионалния тон и ефективност на комуникацията.
Picture of Liliya Valcheva

Liliya Valcheva

Лили е маркетинг експерт с познания в областта на рекламата, медицината, интериорния и уеб дизайна. Тя умее да превежда сложни теми на достъпен и привлекателен език, като същевременно запазва професионалния тон и ефективност на комуникацията.

Сподели

Абонирай се за най-доброто маркетинг съдържание