В днешния дигитален свят, където конкуренцията сред онлайн магазините е най-ожесточена, SEO оптимизацията играе ключова роля в успеха на бизнеса, увеличаването на продажбите и привличането на потенциални клиенти.
SS Studio е агенция за дигитален маркетинг, която се стреми към създаване на устойчиво присъствие в дигиталното пространство на всички свои клиенти. Агенцията предлага изграждането на отлична SEO стратегия за онлайн магазини, която да осигури развитието на бизнеса и неговия дългосрочен успех.
Какво е SEO оптимизация?
SEO е инструмент на дигиталния маркетинг, който служи за подобряване на видимостта и позиционирането на уеб сайт в класирането на интернет търсачки като Google, Bing, Yahoo и други. Основната му цел е увеличаване на органичния трафик и нивото на продажбите.
Как SEO оптимизацията помага на бизнеса?
SEO оптимизация крие множество предимства за всеки бизнес. Тя подобрява видимостта на фирмения уеб сайт в търсачките като спомага за появата му на по-високи позиции в резултатите по определени ключови думи.
Ранкирането на челните места на първата страница води до повече трафик към сайта. Индексирането по дадени думи и изрази, важни за дейността на бизнеса, спомага за привличане на повече потенциални потребители.
SEO оптимизацията работи и по усъвършенстване на структурата на менюто и информацията в сайта, с цел подобряване цялостното потребителско преживяване. Стратегията спомага за увеличаване на конверсиите (продажби, обаждания, попълвания на формуляри и други.), като в същото време, намалява маркетинговите разходи на бизнеса и увеличава степента на възвръщаемост на инвестицията.
SEO е важен инструмент за затвърждаване на дигиталното присъствие и пълния успех на всеки бизнес.
Защо SEO оптимизацията е важна за онлайн магазин?
Правилната SEO стратегия може да доведе до редица ползи за бизнеса и да превърне онлайн магазина в първи избор за по-големия процент от потребителите.
Онлайн търговията е поле с изключително силна конкуренция. Затова за гарантиране на успеха на магазините е нужна добра маркетингова стратегия в комбинация с изпипан SEO план.
Оптимизацията за търсачките помага за достигане до по-точна целева аудитория, повишаване видимостта и посещаемостта на уеб сайта. Отговаряйки директно на запитванията (търсенето по ключови думи) на потребителите, SEO успява да привлече повече потенциални клиенти, да увеличи нивото на продажбите (конверсиите) и приходите.
SEO оптимизацията е важна за всеки един онлайн магазин и изграждането на неговото устойчиво развитие и дълготраен успех.
№ 1 – По-висока видимост в интернет търсачките
SEO оптимизацията има решаваща роля за подобряване на позиционирането на онлайн магазина в интернет търсачките. С това се повишава и видимостта на уеб сайта при търсения на определени ключови думи и изрази.
SEO, насочено към определени търсения. Това има значение за привличането на потенциални клиенти към магазина, тъй като първите позиции и първата страница класирани резултати привличат по-големия дял от потребителите. Според изследванията 75% от потребителите посещават сайтове, индексирани само на първата страница в Google.
Високите позиции на уеб сайта в търсачките са пряко свързани с генерирането на повече кликове, трафик и увеличаването на продажбите.
№2 – Увеличен органичния трафик
Ежеминутно милиони потребители по целия свят извършват определени търсения в интернет търсачките като Google. SEO стратегията подпомага бизнесът да се появи на челните места в търсенията и да се увеличи неговата видимост. Това пък спомага за повишаване на органичния трафик към уеб сайта.
Според изследванията първият органичен резултат в Google получава най-много трафик – около 30%. Сайтовете на втората и третата позиция се радват на едва 15% и 10% от потребителския интерес. С други думи, ако уеб сайтът Ви не е на първата страница и на първите места, почти никой няма да го посети.
Това изследване може да бъде подкрепено със следния пример. Магазин за домашни потреби се класира на първо място в Google по ключова дума „кристални чаши“, която се търси средно 880 пъти на месец. Това означава, че при следното търсене, в онлайн магазина ще влизат 264 човека.
Ако същият уеб сайт е на второ място, ще го посещават 132 души. Ако е на трето – посетителите ще са едва 88.
Тъй като SEO успява позиционира магазина на определени места поточни и важни ключови думи и фрази, генерираният трафик става по-качествен и резултатен.
№3 – По-високо ниво на конверсии (продажби)
Привличането на повече качествен трафик (по-голям брой потенциални клиенти) спомага за повишаване на нивото на конверсиите, т.е. продажби.
Използвайки подходящите ключови думи в уеб сайта, подпомагаме привличането на потребители, които са по-склонни да извършват покупка. Ако следваме примера с магазина за домашни потреби и приемем, че той се индексира на първо място по търсене „кристални чаши“, това означава, че всеки месец на сайта попадат около 264 човека. Не всеки нов потребител ще направи покупка, но повече клиенти (повече трафик) водят до повече продажби.
По-високите нива на конверсии са пряко свързани с покачването на приходите на бизнеса и неговия успех.
№4 – Денонощна реклама
SEO е дългосрочен процес, с който се изгражда устойчиво дигитално присъствие. С добра оптимизация онлайн магазинът получава денонощна реклама. Това означава, че SEO промотира бизнеса 24/7, за разлика, например, от платената реклама, която изчезва след като бюджетът се изчерпа.
Оптимизацията за търсачки помага онлайн магазинът и неговите продукти да достигнат до потенциалните клиенти точно в момента, в който те ги търсят.
Класирайки се на челните места в Google, бизнесът запазва позицията си и се радва на висок интереса на потребителите за дълъг период от време.
№5 – Подобрено потребителско преживяване
SEO оптимизацията включва и техническа работа по уеб сайтовете, като цялостната организация и структуриране на онлайн магазина.
Лесното ориентиране, бързото зареждане и достъп до различните категории и продукти, има огромно значение за доброто впечатление на потребителите и тяхното преживяване в сайта.
Според данни от проучвания на Google, около 53% от потребителите напускат един уеб сайт, когато зареждането на една страница отнема повече от 3 секунди, т.е. бавното зареждане води до загуба на повече от половината потенциални клиенти.
SEO спомага за изграждането на интуитивна структура на онлайн магазина, която позволява бързото и лесно достигане до определена информация или действие, така че потребители да имат стимул да прекарат повече време в сайта.
№6 – По-добра конкурентноспособност
SEO оптимизацията има ключова роля за конкурентноспособността на бизнеса в дигиталното пространство. Качественото съдържаните, добрата структурата и подобреното потребителско преживяване спомагат за издигане на онлайн магазина над конкурентите в сферата.
По-високата видимост и класирането по определени думи имат огромно значение за привличане на потребители и обхващане на различни потребителски групи. Проучванията показват, че едва 25% от хората, направили едно търсене, преминават към втората и третата страница на Google.
По-добрата конкурентноспособност е пряко свързана и влияе на конверсиите и приходите на бизнеса.
№7 – Устойчива онлайн репутация
SEO стратегията може да допринесе за изграждането на добра репутация и доверие към онлайн магазина.
За създаването на устойчива и благоприятна репутация на бизнеса в интернет, SEO разчита на събиране на положителни отзиви от доволни клиенти. Ревютата също са от огромно значение за класирането на сайтовете в първите резултати на Отзивите са особено важни за Локалното SEO, което спомага за показването на Вашия онлайн магазин на първите места в Google при търсене от потребители, близо до Вашето местоположение.
Изграждането добра репутация спомага за получаването на повече на доверие, привличането на нови клиенти към онлайн магазина и повишаване на приходите.
№8 – Анализи и резултати
Важна полза от SEO е възможността за задълбочен анализ на данните на потребителите и постигнатите резултати в реално време. За тази цел са създадени много платформи за аналитика на поведението на клиентите на уеб сайта, на ключовите думи и получаваният трафик.
Използването на подходящи инструменти за SEO одит спомага за измерване на ефективността на стратегията, коригиране на грешките и подобрението на бъдещите резултати.
Възможността за анализиране на резултатите дава ясна визия и представа за постепенния успех на онлайн магазина.
№9 – Оптимизация за мобилен телефон
Мобилните телефони са най-често използваните устройства за търсене в интернет днес. Според статистики на Google, 59% от всички търсения в световен мащаб се извършват чрез смартфон.
Това означава, че за да бъдат успешни, онлайн магазините задължително трябва да бъдат добре оптимизирани за работа с мобилни устройства. Тук SEO има задачата да подобри преживяването на потребителите, които използват телефони, с дизайн и структура, подходящи за малките екрани – например избор на подходящ шрифт, размер и резолюция за снимки.
№10 – Възвръщаемост на инвестициите
Макар че SEO оптимизацията е дългосрочен процес, който изисква време, качествената стратегия ще доведе до отлична степен на възвръщаемост на приходите. Това е пряко свързано с нивото на класиране в Google, като най-висока е степенната на първите места в търсачката.
SEO оптимизацията и прилагането на правилна стратегия може трайно да намали маркетинговите разходи за бизнеса, например като премахне нуждата от платена реклама.
SEO оптимизацията е от съществено значение за успешното развитие на всеки онлайн магазин. Ползите от нея включват подобряването на видимостта и потребителското преживяване, повишаването на трафика и конкурентноспособността, получаване на постоянна „реклама“, увеличаването на потенциалните клиенти и конверсиите и изграждането на по-добра и устойчива репутация.
SEO работи по укрепването и развитието на бизнеса не само в интернет пространство. Инвестирането в оптимизацията за търсачките е важна стратегическа стъпка, която осигурява траен растеж във всеки бранш онлайн търговия.
SEO оптимизацията е дълъг процес, за който са нужни истински професионалисти. Свържете се с SS Studio за безплатна консултация за SEO стратегия за Вашия онлайн магазин. Доверете своето дигитално присъствие на нашият екип от маркетингови специалисти.