10 трика за популяризиране на бизнеса в социалните мрежи

Съдържание

В днешния свят социалните мрежи имат ключова роля за успешното популяризиране на бизнеса. Социалните платформи предлагат изключителни възможности за установяване на връзка с потребителите, привличане на нови клиенти, позициониране и цялостен растеж на бранда.

Кои са най-популярните социални мрежи за 2023г?

През последните няколко години социалните мрежи се превърнаха в неизменна част от всекидневието на по-голяма час от населението на света. Това са платформи като Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, Pinterest, TikTok и много други.

Според статистиките, от общо 8 милиарда население, 4.9 милиарда човека в света използват социалните мрежи през 2023г.

Най-популярната социална мрежа в световен мащаб (според данните от проучване на Statista от Януари 2023г.) е Facebook, следвана от YouTube, Instagram, TikTok и много други.

  • Facebook – 2, 958 милиона потребители
  • YouTube – 2, 514 милиона потребители
  • Instagram – 2, 000 милиона потребители
  • TikTok – 1, 051 милиона потребители
  • Telegram – 700 милиона потребители
  • Snapchat – 635 милиона потребители
  • Twitter – 556 милиона потребители
  • Pinterest – 445 милиона потребители
Кои са най-популярните социални мрежи за 2023г?

Високата популярност на социалните мрежи ги прави предпочитан канал за използване от маркетинговите специалисти, тъй като са подходяща среда за рекламиране на бизнеса, неговите продукти или услуги.

Развитието на профил във всяка една социална мрежа изисква определени познания в сферата на дигиталния маркетинг и някои тънкости за увеличаване на видимостта, привличането на клиенти и разширяване на аудиторията.

Ако сега навлизате в дигиталния маркетинг, прочетете нашата статия „Какво е дигитален маркетинг и значението му за бизнеса?“.

В следващите редове ще споделим десет важни трика, които помагат за постигане на максимална ефективност в популяризирането на бизнеса в социалните платформи.

1. Качествено и стойностно визуално съдържание

Съдържанието е основен елемент при всяка успешна дигитална стратегия за социалните мрежи.

Първият трик за увеличаване на популярността на бизнеса в социалните платформи е създаването на качествено и стойностно съдържание, което да привлича аудиторията и да потвърждава експертността на компанията.

За постигане на тази цел трябва да се идентифицира целевата аудитория на бизнеса и да се направи проучване за подходящите теми, да се подготвят визуалните материали и текстове. Процесът е дълъг и изисква голям ресурс от време, тъй като изисква голяма част анализ и креативност.

Популярни софтуери за създаване на атрактивно визуално съдържание са Photoshop, Canva и много други. 

2. Планиране

Редовното публикуване в социалните мрежи е изключително важно за успеха на бизнеса в интернет пространството. Това, обаче, може да бъде напрягащо, времеемко и понякога непосилно за изпълнение.

Вторият трик за популяризирането на бизнеса в социалните мрежи е планиране на съдържанието. Това се отнася до споделянето на публикации в точно определени дни и часове, в който се наблюдава най-голяма активност сред потребителите. 

10 трика за популяризиране на бизнеса в социалните мрежи

В процеса на планирането се включва използването на платформи за управление, които предлагат функционалности, включително насрочване на постове за публикуване, добавяне на илюстрации, заглавия, редактиране и т.н. Една от най-известните апликации за планиране е Planner на Meta Business Suite. 

В следствие на предварителното планиране на съдържанието, се получават данни за мониторинг на активността и поведението на потребителите, например най-доброто време за публикуване и най-предпочитаните теми.

3. Истории (Stories)

При планирането и създаването на съдържание, трябва да се обърне внимание на историите, или още Stories.

Историите са лесен и удобен начин за бързо споделяне на съдържание. Макар че публикациите в тази графа са временни и изчезват след определено време, те достигат до голям процент от потребителите в социалните мрежи и могат да предизвикат интеракция с клиентите – размяна на съобщения, отбелязвания и споделяния.

Именно поради тези причини, историите са третия трик за увеличаване на популярността на бизнеса в социалните мрежи.

4. Взаимодействие с потребителите

Идеята на социалните мрежи е да свързва хората, включително да създаде връзка между компанията и клиентите.

Трик №4 за увеличаване на популярността на бизнеса в социалните платформи е взаимодействието с потребителите. За всеки собственик на бранд и мениджър на профил в мрежата е от огромно значение да поддържа добра връзката с последователите. Това се постига най-често чрез отговаряне на лични съобщения и коментари.

Важно е взаимодействието с клиентите в социалните мрежи да се насърчава. Затова често се използват различни техники за провокиране на диалог, например създаване на анкети, интерактивно съдържание или задаване на директни въпроси.

5. Разговорен език

За поддържане на добра връзка с потребителите и увеличаване на популярността на бизнеса в социалните мрежи, брандът трябва да остане интересен и релевантен. За тази цел се препоръчва използването на разговорен език.

Разговорният език в социалните мрежи е трик, с който маркетолозите си служат, за да избягат от промоционалните постове и да установят по-добри контакти с клиентите на бизнеса. Често се използва приятелски тон и човешко звучене.

Независимо от това, обаче, начинът на комуникация на бранда в различните платформи трябва да остане едностилен и до определена степен да остане по-формален.

6. Потребителско генерирано съдържание

Много често силите на мениджърите на профилите в мрежата се изчерпват и настъпва криза или застой в растежа на бизнеса онлайн. При тези случаи маркетолозите препоръчват трик №5 – използването на потребителско генерирано съдържание (User Generated Content).

User Generated Content е съдържание за бизнеса, споделено от потребителите. Насърчавайки клиентите да изпращат или публикуват снимки, видеа и истории, като отбелязват профила на бранда в мрежите.

Потребителско генерираното съдържание подпомага видимостта на бизнеса и увеличава популярността на профила сред потребителите в социални мрежи.

7. #Хаштаг

За да бъден един бизнес наистина успешен и популярен в социални мрежи, той трябва да достига до голям брой потребители в платформата, не да се ограничава до последователите си. За тази цел се използват т.нар. хаштаг.

Хаштаговете се отбелязват със символа „#“. Използват се като пояснение за темата на съдържанието. Съставени са от #, следван от дума или слят израз.

Това е мощен трик за популяризиране на бизнеса, тъй като позволява публикациите да бъдат открити от по-голям брой хора, търсещи съдържание, свързано с определена тема. Например в описанието на пост за новия филм на Кристофър Нолан „Опенхаймер“ може да съдържа хаштагове като #кино #Опенхаймер #КристофърНолан и т.н.

10 трика за популяризиране на бизнеса в социалните мрежи

8. Игри с награди

Увеличаването на видимостта на бизнеса в социалните мрежи, може да се отнася и до повишаване на броя на последователите на профила. При тази ситуация много ефективен е маркетинговият трик създаване на игра с награди.

Кой не обича наградите!? Именно това прави игрите в интернет толкова популярни сред потребителите. Публикациите с награди предизвикват огромна вълна от потребителски интерес. Обикновено от последователите се изисква да отговорят на посочените условия и да извършва определени действия за участие, например да отговорят на въпрос в коментарите и т.н.

Всички „условия“ за участие в играта са с цел да разраснат аудиторията в социалната мрежа, да създадат взаимодействие с потребителите и да увеличат популярността на бизнеса. 

Съвет: Когато организирате игри в социалните мрежи, винаги се съобразявайте с условията и изискванията на конкретната социална мрежа за да избегнете възможността да Ви блокират профила.

9. Подкрепяне на каузи

81% от потребителите са на мнение, че социалните мрежи увеличават отговорността на бизнесите, т.е. платформите карат брандовете все по-често да прибягват до пълна прозрачност и честност в комуникацията си.

Трик №9 за увеличаването на популярността на бизнеса в социалните мрежи е ангажиране с обществени или благотворителни каузи. Това помага за подобряване на общественото мнение за компанията и повишава доверието към нея.

Корпоративната социална отговорност може да се отнася до създаване на екосъобразна политика, комуникация за опазване на околната среда, публикации против насилието и т.н.

10. Платени реклами

Понякога органичните трикове за увеличаване на популярността на бизнеса в социалните мрежи не са достатъчни. Затова често се прибягва до използване на платени реклами, например Facebook реклама, YouTube реклама, Instagram реклама и много други.

Платените реклами са лесни за създаване и целят да подпомогнат видимостта и ангажираността на потребителите към бранда. Този вид дигитална маркетингова комуникация позволява свързването с точно определена целева аудитория и постигането на по-бързи резултати.

Платените реклами служат за привличане на нови последователи и потенциални клиенти. Често могат да се използват за рекламиране на оферти и продукти чрез формулиране на атрактивни заглавия, например:

  • Безплатна доставка.
  • Ексклузивно намаление.
10 трика за популяризиране на бизнеса в социалните мрежи

Бонус трик – работа с професионалисти

Работата със социални мрежи може да изглежда лесна и неангажираща, но всъщност под „приятната“ повърхност се крият множество дълги часове проучване, създаване на съдържание, публикуване и т.н.

Истината е, че опитите да популяризираме бизнеса си в интернет могат да погълнат цялото ни свободно време и да изместя фокуса ни през работния ден, а накрая – да получим негативни резултати.

Последният трик за работата със социалните платформи и популяризирането на бранда в мрежата е работата с агенция за дигитален маркетинг. Опитът, знанията и инструментите, с които разполагат маркетолозите, ще помогнат много повече на бизнеса, отколкото всеки гайд или наръчник в интернет пространството.

Поверете социалните мрежи на Вашия бизнес на SS STUDIO. Ние сме Вашите партньори в изграждането на ефективна маркетингова стратегия в социалните мрежи. Гарантираме Ви лоялна аудитория, разпознаваемост и отлични резултати.

Picture of Liliya Valcheva

Liliya Valcheva

Лили е маркетинг експерт с познания в областта на рекламата, медицината, интериорния и уеб дизайна. Тя умее да превежда сложни теми на достъпен и привлекателен език, като същевременно запазва професионалния тон и ефективност на комуникацията.
Picture of Liliya Valcheva

Liliya Valcheva

Лили е маркетинг експерт с познания в областта на рекламата, медицината, интериорния и уеб дизайна. Тя умее да превежда сложни теми на достъпен и привлекателен език, като същевременно запазва професионалния тон и ефективност на комуникацията.

Сподели

Абонирай се за най-доброто маркетинг съдържание