Визитната картичка е малък лист хартия, който оказва огромно влияние върху представянето на всеки бизнес, тъй като предоставя контактната информация на компанията по интересен и впечатляващ начин.
Често добре проектираните визитки са първата стъпка към изграждането на успешен бранд и създаването на много професионални контакти. С правилния подход и внимание към детайлите, всеки сам може да създаде най-добрата визитна картичка за своя бранд.
Стъпка 1: Проучване
Преди да започнем със създаването на визитки, е важно да направим проучване. Дизайнът е огромно поле с много различни и специфични термини, с които трябва да се запознаем, за да си гарантираме отлични финални резултати. Затова трябва да научим основните термини и концепции, свързани конкретно с изработката на визитни картички.
За да се ориентираме по-добре в дизайн процеса, трябва да разберем какво означават основните термини за печат и принципи на дизайн, като:
- Блийд;
- Линия на изрязване и граници; • Линия на изрязване и граници;
- Цветен режим;
- Разделителна способност и т.н.
Тези знания ще ни помогнат да създадем визитка, която е както функционална, така и привлекателна.
Стъпка 2: Вдъхновение
След като сме се запознали с основната терминология е време да потърсим вдъхновение. За тази цел съществуват различни техники, които да ни помогнат да се ориентираме в желания дизайн, напр. да разгледаме онлайн платформи (като Pinterest), специализирани сайтове и портфолио на известни дизайнери, за да открием различни подходи или визии.
Добра стратегия за вдъхновение е да обърнем внимание на конкуренцията, за да проверим как подхождат другите компании в нашата индустрия. Това ще ни даде ясна представа как да направим визитките си по-ефектни и отличителни.
Стъпка 3: Избор на хартия, размер и форма
Ключова стъпка от това как да създадем визитки е изборът на формата, хартията и размера. Изключително важно е всеки един от тези елементи да бъде съобразен с визията, стила и индустрията, в която се развива бизнесът ни.
Традиционно визитните картички са правоъгълни, но съществуват и други атрактивни форми – кръг, квадрат или специфични фигури, напр. камион, мъфин и т.н.
Материалът, от който са изработени също е от огромно значене. Вариантите са много – хартията може да бъде с различна дебелина, може да бъде матова, гланцова, ламинирана и дори рециклирана.
Стандартният размер за визитка обикновено е 90х95мм или 85х55мм, но винаги може да експериментираме с различни алтернативи – по-големи или по-малки размери.
Стъпка 4: Събиране на основната информация
Най-важната стъпка от изработката на визитни картички е нейното съдържание. Задължително трябва да присъства информация, като:
- Лого и официален слоган на бранда;
- Името на компанията;
- Контакти, вкл. телефонен номер и служебен имейл;
- Официален уеб сайт.
По желание, може да включим собственото ни име и длъжност във фирмата, както и социалните канали, напр. Facebook, Instagram или LinkedIn страници.
Препоръчително е да се използват корпоративните цветове за създаване на консистентна визия.
Стъпка 5: Създаване на първоначална концепция
След като сме събрали основната информация, е време да започнем с нахвърлянето на първоначални идеи. В тази стъпка трябва да се фокусираме върху създаването на обща концепция. Като отправна точка трябва може да експериментираме с:
- позиционирането на логото и основната контактна информация;
- различни шрифтове, цветови комбинации и форми.
Може да скицираме няколко варианта и да ги обсъдим с колегите, близките или приятелите, за получаване на разнообразни мнения и идеи.
Стъпка 6: Дигитален дизайн
Време е да превърнем идеите си в реалност! В следващата стъпка трябва да започнем с дизайна.
За създаване на дигиталния вариант на визитната ни картичка трябва да използваме специализирани софтуери. Най-популярните програми за дизайн са Adobe Illustrator и CorelDRAW. Предпочитан инструмент за дизайн, който не изисква специфични умения е Canva.
По време на дигиталния дизайн трябва да обърнем по-голямо внимание на детайлите, за да сме сигурни, че няма грешки и всички елементи са на правилното място.
Стъпка 7: Принт тест
След като сме доволни от дигиталния дизайн, е важно да направим тестово принтиране, с цел да избегнем непредвидени грешки в печатната версия. Тази стъпка ни позволява да видим как визитката ще изглежда на хартия.
По време на принт теста може да проверим качеството на отпечатване, цветовете, четливостта на текста и цялостната обща визия. Така може да преценим дали размерите, формата и останалите елементи са подходящия избор за нашата визитна картичка.
Стъпка 8: Редакция и финализиране на дизайна
Ако по време на тестовото принтиране се е появила грешка, трябва да прегледаме всички елементи на визитката, за да се уверим, че те отговарят на изискванията ни.
Ако има нужда от корекции, сега е моментът да ги отстраним и да пуснем дизайнът за масов печат.
Стъпка 9: Избор на печатница и печат
Последната стъпка е изборът на печатница. Важно е да се запознаем с различните печатници, техните услуги, отзиви и методи на работа, за да открием най-доброто съотношение между цена и качество.
Трябва да се уверим, че фирмата, която сме избрали, предлага всички спецификации и качество, за да получим отлична професионална визия.
Следвайки тези стъпки може сами да създадем впечатляващи визитни картички с професионален дизайн, който оставя трайна следа във визуалната идентичност на бизнеса.
Ако обаче искате да сме сигурни в отличните резултати, винаги може да се доверим на графични дизайнери за създаването на перфектен дизайн!