Как да създадем Business Profile в Google? – 15 лесни стъпки

Съдържание

Както знаем, доброто дигитално присъствие е определящ фактор за популярността, репутацията и успеха на бизнеса днес. Устойчивото позициониране в интернет е цел на всеки предприемач, а първата стъпка към постигането ѝ е създаването на Business Profile в Google.

Какво е Google Business Profile?

Google Business Profile е безплатен инструмент на Google, който позволява на бизнесите лесно да управляват своето присъствие в Google Search и Google Maps.

Как да създадем Business Profile в Google? – 15 лесни стъпки

Профилът служи като виртуална визитна картичка на компанията, която го представя в интернет пространството, предоставяйки на потребителите актуална информация, включително:

Наличието на Google Business Profile улеснява достъпа на потребителите до информация и взаимодействието на потенциалните клиенти с бизнеса.

Стъпки за регистрация на бизнеса в Google

Създаването на Google Business Profile е напълно безплатно. Регистрацията е лесно и включва няколко основни стъпки, през които задължително трябва да преминете, за да се появи бизнесът Ви в Google Maps и Google Search.

Изключително важно за създаването на бизнес профил е предоставянето на правилна, актуална и точна информация, чрез която се гарантира безпроблемна верификация.

1. Влизане в Google акаунт

Регистрацията на Вашата фирма става чрез платформата Google Business. За тази цел трябва да се регистрирате в Google или да влезете във вече съществуващ профил в търсачката. След това на екранът Ви ще се появи таблото на Мениджъра на бизнес профили и опцията „Добавяне на бизнес“.

Как да създадем Business Profile в Google? – 15 лесни стъпки

2. Въвеждане на име и категория

Създаването на Google Business Profile започва с въвеждане на основната информация – Името на Вашия бизнес. Едновременно с това, трябва да изберете и категория (тип), напр. магазин за дрехи, козметично студио и т.н.

Как да създадем Business Profile в Google? – 15 лесни стъпки

3. Добавяне на видим адрес

Платформата помага на бизнеса да достигне до повече клиенти, добавяйки го в Google Maps. Затова е абсолютно задължително да добавите актуален адрес на Вашата фирма. За допълнително удобство Google предлага и опция, в която адресът не е видим публично и остава скрит за потребителите.

Как да създадем Business Profile в Google? – 15 лесни стъпки

4. Въвеждане на физически адрес

В следващата стъпка трябва да се въведе актуалния физически адрес на бизнеса. Основните полета включват държава, град, улица и пощенски код. Обикновено се попълват автоматично след като изберете улица.

Как да създадем Business Profile в Google? – 15 лесни стъпки

5. Избор на съществуващ бизнес или създаване на нов

Ако добавяте вече съществуващ бизнес в интернет, след тази стъпка Google може Ви предостави възможност да го изберете. При този вариант се изисква потвърждение, което да Ви даде достъп и възможност за менажиране на профила. 

Ако компанията Ви не е регистрирана, изберете опцията „Не съответства“.

Как да създадем Business Profile в Google? – 15 лесни стъпки

6. Настройване на точна локация

Данните в Google Business Profile трябва да са точни и актуални, затова в следващата стъпка може да селектирате точното местоположение на Вашия физически обект.

Как да създадем Business Profile в Google? – 15 лесни стъпки

7. Избор на опции за доставка

Тук трябва да посочите дали предлагате доставка или посещение по домовете. Трябва да маркирате опцията, която е валидна за Вашия бизнес.

Как да създадем Business Profile в Google? – 15 лесни стъпки

8. Добавяне на телефонен номер и уеб сайт

Google Business Profile дава възможност на потребителите бързо и лесно да се свържат с Вас. Затова в стъпка 8 трябва да добавите телефонен номер. По Ваше желание може да попълните полето за уеб сайт.

Тази стъпка има важна роля в процеса на регистрацията, защото е определяща за Верификацията на профила.

Как да създадем Business Profile в Google? – 15 лесни стъпки

9. Избор за опция за верификация

За да бъде видима компанията Ви в Google, трябва да преминете верификация, с която да потвърдите, че сте свързани с него, напр. че сте собственик или управител. Това е най-важната стъпка при създаването на Business Profile.

Google предлага няколко варианта за верификация. Стандартните методи включват:

Може да получите „Незабавно потвърждение“ на бизнес профила си, ако в предишната стъпка сте представили уеб сайт, който вече е успешно регистриран в Google Search Console.

Как да създадем Business Profile в Google? – 15 лесни стъпки

10. Код за верификация или заснемане на видео

След като изберете опция за верификация, преминавате в друга стъпка, която съответства на избрания от Вас вариант за потвърждение.

Потвърждението на бизнес профила може да отнеме време, затова бъдете търпеливи и следвайте указанията, предоставени Ви от Google.

Как да създадем Business Profile в Google? – 15 лесни стъпки

11. Добавяне на услуги

Стъпките след верификацията се отнасят до оптимизацията на профила, т.е. добавянето на допълнителна информация за фирмата, нейните услуги и продукти. Това улеснява Google и потребителите при „разбирането“ на Вашия бизнес. Първата част от оптимизацията е добавянето на различните видове услуги, които предлагате.

Business Profile дава предложения за релевантни услуги, напр. Интернет реклама за профил на Маркетингова агенция. Освен това Ви предоставя възможност да въведете персонализирана услуга, уникална за дейността на Вашата фирма.

Тази стъпка може да бъде пропусната.

Как да създадем Business Profile в Google? – 15 лесни стъпки

12. Добавяне на работно време

Следващата част от оптимизацията е въвеждането на актуално работно време на физическия обект на бизнеса. Чрез тази стъпка Вие информирате потенциалните клиенти, които искат да Ви посетят, за часовете на работа и почивка.

Google Business дава възможност редовно да променяте работното време и дори да добавяте празнично работно време при по-големи национални или религиозни празници.  

Тази стъпка може да бъде пропусната.

Как да създадем Business Profile в Google? – 15 лесни стъпки

13. Добавяне на описание на бизнеса

Оптимизацията помага на потребителите в Google да научат повече за бизнеса Ви. Затова платформата дава възможност да добавите уникално описание на компанията си. В рамките на 750 символа може да опишете дейността на фирмата, специфична информация за продукти и/или услуги и т.н.

Тази стъпка може да бъде пропусната.

14. Добавяне на снимки

Оптимизацията продължава с възможността да добавите снимки. Изображенията имат огромно значение за успеха на Google Business Profile. Според проучванията бизнес профилите със снимки получават 35% повече кликове към съществуващ уеб сайт и цели 42% повече упътвания.

 Снимките могат да показват:

Google предоставя възможност за избора от на стокови изображения, релевантни с дейността на Вашия бизнес, но най-добрата практика е да добавите авторски снимки.

Как да създадем Business Profile в Google? – 15 лесни стъпки

15. Финална верификация

Последният екран, през който трябва да преминете при създаването на Business Profile е потвърждението на регистрацията и показването на бизнеса при търсете в Google Maps и SERP на Google Search.

Как да създадем Business Profile в Google? – 15 лесни стъпки

Защо Business Profile е важен за бизнеса?

Google Business Profile има огромно влияние върху представянето и успеха на всеки модерен бизнес, защото значително подобрява дигиталното присъствие и локалното SEO, правейки компанията по-лесна за откриване в интернет. Според последните данни, бизнес профилът увеличава шансовете за класиране на фирмата в локалните резултати със 70%.

Притежанието на добре оптимизиран акаунт изгражда доверие и облагодетелства имиджа на компанията като подобрява авторитета и надеждността ѝ, правейки я два пъти по-уважавана в сравнение с конкурентите. Тези качества подтикват потенциалните клиенти да се свържат и да взаимодействат повече с компанията.

Платформата на Google предоставя детайлна информация и аналитични данни, които илюстрират настоящи тенденции в поведението, търсенето и интереса на потребителите в дигиталното пространство. Тези сведения могат да бъдат от полза при разрастване на бизнеса, оптимизиране на маркетинговите стратегии и рекламните материали.

Съвети за оптимизация на Google Business Profile

За начинаещите, оптимизацията на Business Profile може да се стори сложна, изпълнена с неясни процеси и може дори да доведе до сериозни санкции, напр. деактивиране на профила.

SEO специалистите си служат с различни техники, с които гарантират успеха на бизнес профилите. Затова нека Ви предложим няколко съвета, с които може ефективно да подобрите представянето на профила си в Google.

Поддържането на Google Business Profile е от съществено значение за всеки бизнес, който иска да подобри видимостта и присъствието си онлайн. Регистрацията в платформата е лесен и бърз процес, състоящ се от няколко основни стъпки, необходими за събиране на основната информация за фирмата, нейните продукти, услуги и характеристики.

Не чакайте повече, дайте старт на Вашето дигитално присъствие, създайте бизнес профил на Вашата компания и се възползвайте от всички предимства, които Google предлага, а ако срещнете затруднения, екипът на SS STUDIO е на линия!

Picture of Liliya Valcheva

Liliya Valcheva

Лили е маркетинг експерт с познания в областта на рекламата, медицината, интериорния и уеб дизайна. Тя умее да превежда сложни теми на достъпен и привлекателен език, като същевременно запазва професионалния тон и ефективност на комуникацията.
Picture of Liliya Valcheva

Liliya Valcheva

Лили е маркетинг експерт с познания в областта на рекламата, медицината, интериорния и уеб дизайна. Тя умее да превежда сложни теми на достъпен и привлекателен език, като същевременно запазва професионалния тон и ефективност на комуникацията.

Сподели

Абонирай се за най-доброто маркетинг съдържание