Както знаем, доброто дигитално присъствие е определящ фактор за популярността, репутацията и успеха на бизнеса днес. Устойчивото позициониране в интернет е цел на всеки предприемач, а първата стъпка към постигането ѝ е създаването на Business Profile в Google.
Какво е Google Business Profile?
Google Business Profile е безплатен инструмент на Google, който позволява на бизнесите лесно да управляват своето присъствие в Google Search и Google Maps.
Профилът служи като виртуална визитна картичка на компанията, която го представя в интернет пространството, предоставяйки на потребителите актуална информация, включително:
- Локация и точен адрес;
- Работно време;
- Контакти;
- Описание на дейността на бизнеса;
- Снимки и видеа;
- Отзиви от клиенти;
- Често задавани въпроси и отговори.
Наличието на Google Business Profile улеснява достъпа на потребителите до информация и взаимодействието на потенциалните клиенти с бизнеса.
Стъпки за регистрация на бизнеса в Google
Създаването на Google Business Profile е напълно безплатно. Регистрацията е лесно и включва няколко основни стъпки, през които задължително трябва да преминете, за да се появи бизнесът Ви в Google Maps и Google Search.
Изключително важно за създаването на бизнес профил е предоставянето на правилна, актуална и точна информация, чрез която се гарантира безпроблемна верификация.
1. Влизане в Google акаунт
Регистрацията на Вашата фирма става чрез платформата Google Business. За тази цел трябва да се регистрирате в Google или да влезете във вече съществуващ профил в търсачката. След това на екранът Ви ще се появи таблото на Мениджъра на бизнес профили и опцията „Добавяне на бизнес“.
2. Въвеждане на име и категория
Създаването на Google Business Profile започва с въвеждане на основната информация – Името на Вашия бизнес. Едновременно с това, трябва да изберете и категория (тип), напр. магазин за дрехи, козметично студио и т.н.
3. Добавяне на видим адрес
Платформата помага на бизнеса да достигне до повече клиенти, добавяйки го в Google Maps. Затова е абсолютно задължително да добавите актуален адрес на Вашата фирма. За допълнително удобство Google предлага и опция, в която адресът не е видим публично и остава скрит за потребителите.
4. Въвеждане на физически адрес
В следващата стъпка трябва да се въведе актуалния физически адрес на бизнеса. Основните полета включват държава, град, улица и пощенски код. Обикновено се попълват автоматично след като изберете улица.
5. Избор на съществуващ бизнес или създаване на нов
Ако добавяте вече съществуващ бизнес в интернет, след тази стъпка Google може Ви предостави възможност да го изберете. При този вариант се изисква потвърждение, което да Ви даде достъп и възможност за менажиране на профила.
Ако компанията Ви не е регистрирана, изберете опцията „Не съответства“.
6. Настройване на точна локация
Данните в Google Business Profile трябва да са точни и актуални, затова в следващата стъпка може да селектирате точното местоположение на Вашия физически обект.
7. Избор на опции за доставка
Тук трябва да посочите дали предлагате доставка или посещение по домовете. Трябва да маркирате опцията, която е валидна за Вашия бизнес.
8. Добавяне на телефонен номер и уеб сайт
Google Business Profile дава възможност на потребителите бързо и лесно да се свържат с Вас. Затова в стъпка 8 трябва да добавите телефонен номер. По Ваше желание може да попълните полето за уеб сайт.
Тази стъпка има важна роля в процеса на регистрацията, защото е определяща за Верификацията на профила.
9. Избор за опция за верификация
За да бъде видима компанията Ви в Google, трябва да преминете верификация, с която да потвърдите, че сте свързани с него, напр. че сте собственик или управител. Това е най-важната стъпка при създаването на Business Profile.
Google предлага няколко варианта за верификация. Стандартните методи включват:
- Обаждане или получаване на SMS на предоставения телефонен номер;
- Получаване на имейл на актуална електронна поща;
- Видеозапис;
- Видеообаждане на живо;
- Получаване на писмо по пощата.
Може да получите „Незабавно потвърждение“ на бизнес профила си, ако в предишната стъпка сте представили уеб сайт, който вече е успешно регистриран в Google Search Console.
10. Код за верификация или заснемане на видео
След като изберете опция за верификация, преминавате в друга стъпка, която съответства на избрания от Вас вариант за потвърждение.
- Ако сте селектирали обаждане, SMS, имейл или пощенска картичка, в определения срок, ще получите 5-цифров код за верификация, който трябва да въведете в съответното поле.
- Ако сте избрали изпращане на видео или получаване на видеообаждане, екранът ще Ви предостави опция да запишете и изпратите видео на физическия обект.
Потвърждението на бизнес профила може да отнеме време, затова бъдете търпеливи и следвайте указанията, предоставени Ви от Google.
11. Добавяне на услуги
Стъпките след верификацията се отнасят до оптимизацията на профила, т.е. добавянето на допълнителна информация за фирмата, нейните услуги и продукти. Това улеснява Google и потребителите при „разбирането“ на Вашия бизнес. Първата част от оптимизацията е добавянето на различните видове услуги, които предлагате.
Business Profile дава предложения за релевантни услуги, напр. Интернет реклама за профил на Маркетингова агенция. Освен това Ви предоставя възможност да въведете персонализирана услуга, уникална за дейността на Вашата фирма.
Тази стъпка може да бъде пропусната.
12. Добавяне на работно време
Следващата част от оптимизацията е въвеждането на актуално работно време на физическия обект на бизнеса. Чрез тази стъпка Вие информирате потенциалните клиенти, които искат да Ви посетят, за часовете на работа и почивка.
Google Business дава възможност редовно да променяте работното време и дори да добавяте празнично работно време при по-големи национални или религиозни празници.
Тази стъпка може да бъде пропусната.
13. Добавяне на описание на бизнеса
Оптимизацията помага на потребителите в Google да научат повече за бизнеса Ви. Затова платформата дава възможност да добавите уникално описание на компанията си. В рамките на 750 символа може да опишете дейността на фирмата, специфична информация за продукти и/или услуги и т.н.
Тази стъпка може да бъде пропусната.
14. Добавяне на снимки
- интериора и екстериора на физическия обект на фирмата, напр. магазин, производствена база, шоурум и т.н.;
- предлаганите продукти;
- популярните услуги;
- логото на компанията и други.
Google предоставя възможност за избора от на стокови изображения, релевантни с дейността на Вашия бизнес, но най-добрата практика е да добавите авторски снимки.
15. Финална верификация
Последният екран, през който трябва да преминете при създаването на Business Profile е потвърждението на регистрацията и показването на бизнеса при търсете в Google Maps и SERP на Google Search.
Защо Business Profile е важен за бизнеса?
Google Business Profile има огромно влияние върху представянето и успеха на всеки модерен бизнес, защото значително подобрява дигиталното присъствие и локалното SEO, правейки компанията по-лесна за откриване в интернет. Според последните данни, бизнес профилът увеличава шансовете за класиране на фирмата в локалните резултати със 70%.
Притежанието на добре оптимизиран акаунт изгражда доверие и облагодетелства имиджа на компанията като подобрява авторитета и надеждността ѝ, правейки я два пъти по-уважавана в сравнение с конкурентите. Тези качества подтикват потенциалните клиенти да се свържат и да взаимодействат повече с компанията.
Платформата на Google предоставя детайлна информация и аналитични данни, които илюстрират настоящи тенденции в поведението, търсенето и интереса на потребителите в дигиталното пространство. Тези сведения могат да бъдат от полза при разрастване на бизнеса, оптимизиране на маркетинговите стратегии и рекламните материали.
Съвети за оптимизация на Google Business Profile
За начинаещите, оптимизацията на Business Profile може да се стори сложна, изпълнена с неясни процеси и може дори да доведе до сериозни санкции, напр. деактивиране на профила.
SEO специалистите си служат с различни техники, с които гарантират успеха на бизнес профилите. Затова нека Ви предложим няколко съвета, с които може ефективно да подобрите представянето на профила си в Google.
- Редовно актуализирайте информацията в профила, включително снимките, видеата, работното време и контактите. Тази практика гарантира представяне на точни и актуални данни на потенциалните клиенти.
- Насърчавайте клиентите да оставят отзиви, защото така добавят авторитет и надеждност. Потребителските ревюта в Google Business сред основните фактори (заемат цели 15%) за индексиране на бизнеса на локално ниво.
- Отговаряйте на ревютата, получените въпроси и съобщения. По този начин компанията изглежда ангажирана с връзката си с клиентите и подобряването на дейността си.
- Публикувайте актуални промоции, оферти и новини. Тези публикации подобряват ангажираността на потребителите до 100% и поддържат клиентите добре информирани.
- Използвайте популярни и тематични за дейността на бизнеса ключови думи, които ще помогнат на профила Ви да се появи в SERP при релевантни търсения.
- Обърнете внимание на анализите предоставени от Google, за да получите информация как клиентите намират Вашия профил и как взаимодействат с него.
Поддържането на Google Business Profile е от съществено значение за всеки бизнес, който иска да подобри видимостта и присъствието си онлайн. Регистрацията в платформата е лесен и бърз процес, състоящ се от няколко основни стъпки, необходими за събиране на основната информация за фирмата, нейните продукти, услуги и характеристики.
Не чакайте повече, дайте старт на Вашето дигитално присъствие, създайте бизнес профил на Вашата компания и се възползвайте от всички предимства, които Google предлага, а ако срещнете затруднения, екипът на SS STUDIO е на линия!