Защо всеки местен бизнес има нужда от Локална SEO Оптимизация?

Съдържание

SEO оптимизацията е ключов елемент от всяка успешна маркетингова стратегия. Това е уникална възможност за разрастване на бизнеса, особено когато той не е географски ограничен.

Оптимизацията за търсачките е важна не само за компаниите, които се развиват глобално, но и за тези, които оперират основно в едно местоположение. Но този вид бизнеси имат нужда от допълнителна оптимизация, те имат нужда от Локално SEO.

Как работи? Ключова част от локалната оптимизация е Google Business Profile, в който се представя основната информация за бизнеса като името, контактите, адреса и т.н. Той може да бъде определен като виртуална визитна картичка на бизнеса.

Локалното SEO се прилага и при изработката на сайтове, особено при бизнеси, предлагащи различни услуги. Това служи за оптимизиране на страници за местни запитвания, напр. страница ремонт на бойлер София

Защо Локалното SEO е важно за всеки бизнес? Проучванията твърдят, че 46% от всички търсения в Google са локални, а 60% от потребителите се свързват с фирмата директно от резултатите от местното търсене

Защо всеки местен бизнес има нужда от Локална SEO Оптимизация?

Предимства от Локално SEO за бизнесите

Локалното SEO предлага редица предимства за местните бизнеси, целящи се към по-добро представяне в интернет пространството. Основните ползи за компаниите, опериращи на местно ниво включват:

Повишаване на видимостта в съответния район

При локално търсене, резултати в SERP (Search Engine Result Page) се разделят на два вида – поле с Google Maps резултати, включващи 3 профила в Google Business, следвано от поле със списък с текстови линкове.

Добрата локална SEO оптимизация помага бизнесът да се появи на водещите места по определени локални ключови думи и фрази, т.е. изрази, съдържащи име на град, квартал или друго местоположениe.

Защо всеки местен бизнес има нужда от Локална SEO Оптимизация?

Основната цел на Локалното SEO е позиционирането на компанията в резултатите, показващи трите най-добри местни бизнеси в конкретния район и/или индустрия, напр. ресторанти, хотели, медицински центрове и др. Класирайки се в тази част на SERP, бизнесът получава по-голяма видимост.

Видимостта повишава трафика към уеб сайта и Google Business профила. Според проучванията, при 42% от локалните търсения, потребителите кликват на резултатите от полето с картата на Google Maps. Според друга статистика от Google, приложенията за локация като Google Maps, са отговорни за около 30-40% от видимостта на локалните бизнеси.

Защо всеки местен бизнес има нужда от Локална SEO Оптимизация?

Привличане на повече местни клиенти

Класирайки се в Google по определени локални ключови думи, бизнесът достига до повече местни потребители, търсещи съответните услуги или продукти.

Локалната оптимизация помага за привличането на повече потенциални клиенти, намиращи се в близост до Вашата компания. Проучванията показват, че поне 18% от локалните търсения водят до извършване на покупка в рамките на 1 ден след търсенето, т.е. локалното SEO води до генериране на повече продажби и увеличаване на доходите.

По-добро ниво на ангажиране с локалната аудитория

От съществено значение за локалните бизнеси е взаимодействието с аудиторията и конкретно по-доброто ниво на ангажираност. Локалната оптимизация помага в това отношение, чрез таргетиране на релевантно съдържание към местни потребители.

Добра практика за създаването на такъв контент е:

Подобряване на репутацията и авторитета

Важна част от Локалната оптимизация е получаването на отзиви от клиенти. Не подценявайте силата на ревютата! Те влияят върху потенциалните клиенти и техните действия. Около 64% от потребителите в Google са склонни да прочетат отзивите в Google Business преди да посетят физическия обект на бизнеса.  

Защо всеки местен бизнес има нужда от Локална SEO Оптимизация?

Ревютата са сред ключовите предимства, тъй като подобряват репутацията на компанията и водят да утвърждаването на добър авторитет сред конкурентите и потенциалните клиенти.

Превъзхождане на конкурентните бизнеси

Конкуренцията както в интернет пространството, така и на местния пазар, е ожесточена. Оптимизацията за локално търсене позволява на бизнеса да се конкурира по-ефективно с останалите компании във Вашето местоположение и/или индустрия.

Увеличаването на видимостта, трафика и привличането на повече местни клиенти, Ви дава ключово предимство пред конкурентите. Усилията насочени към постигане на добра конкурентоспособност, влияят и върху нивото на конверсии.

Подобряване на разпознаваемостта на локално ниво

Популярността на локалните търсения е значителна. Според редица проучвания, 4 от 5 човека използват търсачките, за да открият отговор на техните запитвания, намиращ се в близост до тях, т.е. използват локално търсене.

Класирането на бизнеса в една от топ 3-те позиции в полето с Google Maps резултати, води до запомняне на бранда, увеличаване на разпознаваемостта на компанията сред локалната аудитория и повишаване на лоялността.

Защо всеки местен бизнес има нужда от Локална SEO Оптимизация?

Тенденции в Локалната Оптимизация

Локалното SEO се променя и развива постоянно, но същевременно запазва значението си за успеха на бизнесите.

Една от основните тенденции за тази година остава добрата оптимизация на профила в Google Business. Клиентите имат изключително натоварено ежедневие, което ги кара да все по-често да залагат на скоростта и да търсят местни компании, чиято локация е близо и имат посочено работно време.

Според проучванията, през последните няколко години локалните търсения с разширение „отворени около мен“ („open now near me“) са се повишили с около 400%.

Как това може да Ви помогне? За да се възползва от този тренд в търсенето, всеки бизнес трябва редовно да актуализира своя профил в Google Business, като се стреми да обнови работното си време и контактите за връзка.

Гласовото търсене е огромен тренд, който се развива стремглаво през изминалите години, увеличавайки се с 146% в периода 2019-2023г. Оптимизацията за гласово търсене е ново направление в SEO, което се характеризира с използването на ключови изрази, които са по-разговорни, дълги и формулирани като изречение или въпрос.

Защо всеки местен бизнес има нужда от Локална SEO Оптимизация?

Например при обикновено търсене ще се използва фраза като „ресторанти близо до мен“, а при гласово търсене (за човек, използваш iPhone) фразата, която е по-вероятно да се използва е „Сири, може ли да намериш ресторант, който се намира близо до мен?“.

Важни тенденции, които запазват значението си, са позитивните отзиви от доволни клиенти, оптимизацията на уеб сайтовете за мобилни устройства и използването на подходящи ключови думи, в които е включено местоположение, напр. град, квартал и т.н.

Кои бизнеси се нуждаят от Локално SEO?

Всеки бизнес, чийто фокус е върху обслужването на клиенти на местно ниво, се нуждае от професионална Локална оптимизация. Основните типове фирми, за които локалното SEO е от ключово значение са:

Бизнеси, базирани на услуги включително професионални услуги, услуги за дома и лични услуги.

Бизнеси, свързани със забавления и събития като киносалони, театри, музеи и други.

Бизнеси в сферата на търговията и ХоРеКа индустрията като магазини за хранителни и нехранителни стоки, ресторанти, кафенета, заведения за бързо хранене, хотели и други.

Компаниите, които се индексират в челните места в органичните резултати на Google имат значително по-голям шанс да бъдат забелязани от потребителите. Тази видимост води до получаване на повече трафик, повече запитвания, повече потенциални клиенти и повече продажби.

Локалното SEO е ключов елемент от успешното представяне на всеки бизнес в интернет пространството, който обаче изисква професионален опит. SEO експертите разполагат със специфични знания и инструменти, за да изградят ефективна стратегия за локална оптимизация, която да отговаря на специфичните нужди и цели на всеки бизнес.

Доверете се на SS STUDIO за Вашата локална SEO оптимизация, с която Вашият бизнес ще се позиционира на първите места в местните търсения на Google!

Picture of Liliya Valcheva

Liliya Valcheva

Лили е маркетинг експерт с познания в областта на рекламата, медицината, интериорния и уеб дизайна. Тя умее да превежда сложни теми на достъпен и привлекателен език, като същевременно запазва професионалния тон и ефективност на комуникацията.
Picture of Liliya Valcheva

Liliya Valcheva

Лили е маркетинг експерт с познания в областта на рекламата, медицината, интериорния и уеб дизайна. Тя умее да превежда сложни теми на достъпен и привлекателен език, като същевременно запазва професионалния тон и ефективност на комуникацията.

Сподели

Абонирай се за най-доброто маркетинг съдържание