В дигиталния свят, SEO оптимизация е от ключово значение за позиционирането и успеха на уеб сайтовете онлайн. Оптимизацията за търсачките е популярен маркетинг инструмент, който обединява различни техники и инструменти за подобряването на видимостта на всеки бизнес.
Важна част от SEO е оптимизацията, ориентирана към локалното търсене или т.нар. Локално SEO. Местното SEO е предпочитано направление на SEO, подходящo за големи и малки бизнеси, коeто задължително присъстват в портфолиото на всяка реномирана агенция за дигитален маркетинг.
В тази статия ще се запознаем с Локалната SEO оптимизация, нейните фундаментални аспекти и значението ѝ за всеки бизнес и неговото представяне онлайн.
Какво е Локална SEO оптимизация?
Локално SEO е маркетингова стратегия, която цели да усъвършенства представянето на бизнеса в интернет търсачките за конкретна локация. Основата задача на този инструмент е да подобри класирането на сайта и да го позиционира сред водещите места на SERP (страница с резултати на търсещите машини), съсредоточавайки се основно върху местоположението.
Локална SEO оптимизация се извършва с цел привличане на местни потенциални клиенти и потребители, които търсят продукт или услуга в определен географски регион.
Защо Локално SEO е важно за всеки бизнес?
Локалното SEO е от огромно значение за всеки бизнес, особено полезно е за малки фирми, които предлагат продукти и услуги на местно ниво. Според проучване от BrightLocal 98% от потребителите използват интернет търсачките, за да открият информация за локални бизнеси.
Основната ползи от локална SEO оптимизация е възможността бизнесът да се класира във водещите резултати на търсачките при локално търсене. Това подобрява видимостта и трафика към сайта на компанията. Локалното SEO допринася за цели 22.6% от органичния трафик на уеб сайтовете.
Появяването в първите резултати на местно ниво на търсачката помага за привличане на местни клиенти и конкурентоспособността повишаване на бизнеса, като се счита, че 88% от Google потребителите с локални заявки през смартфон посещават физическия обект на бизнеса в рамките на една седмица (след търсенето в интернет).
Доброто локално класиране има огромно значение за авторитета на компанията и доверието на клиентите към нея. Локалната SEO оптимизация помага на бизнеса да се свърже с местната аудитория и да се развива успешно на местния пазар.
Статията „10 ползи от SEO оптимизация на онлайн магазин“ е идеална за всички потребители, които се интересуват от SEO оптимизация и нейните ползи.
Как работи SEO на местно ниво?
Локалната SEO оптимизация се използва във всяка търсачка онлайн, но най-често се прилага в Google, тъй като компанията е лидер с 83,49% дял.
Google все по-често използва местоположението на потребителите при генериране на резултати в търсачката. Това се дължи на специално разработеният алгоритъм за локално търсене на търсачката.
Google разбира, когато едно търсене е локално, например в заявката на потребителите присъства локация (София, Пловдив или друго име на град) или израз като „около мен“ или „наблизо“. Получавайки местно търсене, търсачката започва да генерира локални резултати, които намира за уместни.
При локално SEO резултатите в страницата на търсачката се класират по два различни начина – поле с карта и органични резултати.
Локалните резултати или т.нар. „map pack“ се визуализират на първо място в SERP. В тази секция са поместени откъс от Google Maps, първите три локални бизнеса, заедно с кратка информация за тях. Задължително в тази секция присъства името, местоположението (адрес) на обектите, телефон за връзка, линк към уеб сайт, упътване, работно време и ревюта.
Класирането в картата с местни резултати се осъществява посредством профилите им в Google Business Profile. Според Backlinko, при почти половината от локалните търсения (42%) потребителите кликват на един от резултатите в полето с Google Maps.
Непосредствено след това поле започват да се подрежат органичните локални резултати под формата на сини линкове. Тук обикновено се поместват уеб сайтове на бизнесите, профили в социалните мрежи и различни индустриални директории и каталози.
Кой може да използва локално SEO? Локалното SEO може да се използва от всеки бизнес, стига той да притежава физически обект. Най-често от оптимизация на местно ниво се възползват магазини, заведения, ресторанти, хотели, бензиностанции, медицински центрове и други недвижими услуги.
Основи на Локална SEO оптимизация
Локална SEO оптимизация използва набор от техники, с които помага на бизнеса да се появи в локалните резултати на SERP и да се изкачи до челните позиции.
Ключови думи:
Ключовите думи са от съществено значение за SEO оптимизацията като цяло. А изследването на тези, свързани с локалната област, е изключително важно за представянето и класирането на бизнеса в местните резултати.
Популярните ключови думи и изрази с локално намерение илюстрират различни начини, по които потребителите търсят продукти или услуги в интернет търсачките. Например потребителите могат да търсят „медицински център София“, но същевременно в това да търсят и „лекари близо до мен“, както и „специалист [болест]“ и т.н.
Анализирането на всички ключови думи и фрази помага за откриването на нови начини за позициониране на бизнеса, чрез добавяне на нови ключови изрази.
Съвет: Лесен начин да откриете подходящи ключови думи е чрез търсене в Google (в полето „Related Searches“) или чрез специализирани SEO платформи и инструменти като Ahrefs, Serpstat, Google Keyword Planner и други.
Google Business Profile (Google My Business)
Задължителна част от всяко локално SEO е създаването на актуализиран и подробен Google Business Profile. Бизнес профилът в Google се създава само с няколко стъпки. В него може да бъде поместена цялата основна информация за компанията – от името и адреса, до телефони за връзка, уеб сайт, работно време и дори предлагани продукти и услуги. От ключово значение е информацията в профила да бъде описана детайлно и изчерпателно.
Съвет: Оптимизирайте съдържанието в Google Business Profile – направете задълбочен анализ на ключовите думи с локално търсене и ги използвайте в текста към бизнес профила си.
Бизнес уеб сайт:
Наличието на бизнес уеб сайт не е задължителен елемент от локална SEO оптимизация, но дава допълнителен шанс за индексиране в локалните резултати. Добре оптимизираният локално сайт има по-голям шанс да се класира в първите места на локалните органични резултати.
Локални бизнес каталози и социални мрежи:
За ранкирането в локалните резултати на SERP от огромно значение е основната информация за бизнеса да съвпада в различни източници. Най-важни са данните – име, адрес и телефон за връзка. Тази информация показва на търсачката и потребителите в нея, че компанията е легитимна, създавайки връзка между всички отделни онлайн източници, например Google Business Profile, профилите в социалните мрежи и регистрациите в бизнес справочниците и каталозите.
Локална SEO оптимизация е силен инструмент, с който всеки бизнес може да подобри онлайн присъствието си и да привлече нови местни клиенти. Местното SEO не само увеличава видимостта на компанията и нейния уеб сайт в SERP, но и подпомага създаването на връзки с потребители от същия географски регион.
Колкото и лесно да звучи, локалното SEO изисква значително познания в сферата на дигитален маркетинг и оптимизацията за търсачките. Най-добрият съвет за локална оптимизация, който може да Ви дадем, е да започнете работа с дигитална агенция.