355% ръст на органичен трафик в сайта на Ин Витро "Димитров"

Проект: Ин Витро АГ Медицински център „Димитров“

Начало на съвместна работа: 01.02.2022г.

Тема: SEO оптимизация на съществуващ уеб сайт с медицинска насоченост.

Основна информация за проекта

Ин Витро АГ Медицински център „Димитров“ е Ин Витро и АГ клиника, създадена през далечната 1995г. от д-р Йосиф Димитров в гр. София. През дългите години на работа медицинският център се специализира в грижите за семейното планиране, женското и мъжкото репродуктивно здраве, зачеването, бременността и последващите нужди на жената.

SS STUDIO започна активна работа с Ин Витро АГ Медицински център „Димитров“ преди около две години. Клиниката на д-р Димитров вече разполагаше със собствен уеб сайт, но разбираше, че този сайт има нужда от поддръжка и оптимизация, която да го „подбутне“ към по-добри резултати в интернет пространството.

Основни цели

  1. Повишаване на видимостта и класирането на сайта при органично търсене.
  2. Обогатяване семантиката на уеб сайта и добавяне на нови, важни ключови думи.
  3. Увеличаване на органичния трафик и посетителите на сайта.

Етапи на работа

Технически SEO одит:

Работата по проекта започна със SEO одит на уеб сайта. Техническият анализ ни показа съществуващи грешки, които незабавно трябваше да бъдат отстранени, с цел да се подобри „здравето“ и представянето на сайта. Премахнатите грешки включват:

  • Редактиране на дублиращи се и прекалено дълги заглавия.
  • Добавяне на мета описания на всяка уеб страница.
  • Подобряване на структурата на уеб сайта – създаване на блог и секция в менюто „Бременност“.
  • Оптимизация на съществуващите изображения, добавяне на алтернативно заглавие и текст.
  • Премахване на счупени изображения и несъществуващи страници.

Контент план:

Контент планът е изключително важен за общата SEO стратегия. Той ни дава яснота за подходящи теми и полезни ключови думи.

Първата стъпка от Контент плана за Ин Витро АГ Медицински център „Димитров“ бе дефинирането на важните ключови думи и изрази за бизнеса, според всяка категория предлагани услуги – Ин Витро, Бременност, Инфертилитет, Изследвания и т.н.

Тази семантика ни дава яснота за подходящи теми. Ключовите думи и изрази представят популярните търсения на потребителите, от какво се интересуват те и какви проблеми имат. Подбрахме релевантни теми според заявките на потребителите. За целта използвахме външни инструменти като Serpstat, функционалността на Google Related Searches, както и анализ на сайтовете и съдържанието на водещи конкуренти в страната и чужбина.

Линк Билндинг:

Направихме вътрешен анализ на уеб сайта на Ин Витро АГ Медицински център „Димитров“. Този одит ни информира за възможните вътрешни линкове. Използвайки подходящ anchor текст създадохме сложна мрежа от връзки между отделните страници и категории.

Работим усилено по линк билдинг с други сайтове  на подходяща тематика като изготвяме полезно блог съдържание, в което включваме линкове с ключов anchor текст.

Постижения и резултати

За да илюстрираме какво постигнахме при работата по оптимизацията на уеб сайта на Ин Витро „Димитров“ ще използваме данни за следните периоди: 

  • Период 1 – 01.05.2020 – 01.02.2022 
  • Период 2 – 01.02.2022 – 01.11.2023.

Преди да започнем работа с Ин Витро АГ Медицински център „Димитров“, сайтът на клиниката изпитваше постепенна загуба на посещения. Това намаляване в трафика, може да се обоснове с липсата на ключово съдържание, поява на технически грешки и ниско ниво на адаптивност към новостите на Google.

SEO Case Study: Ин Витро АГ Медицински център „Димитров“

След като започнахме работа, се наблюдава значително показване в трафика и  посетителите на уеб сайта. Графиките с данни за този период са разделени на две, тъй като по време на работа, се наложи мигриране от Google Analytics към Google Analytics 4.

SEO Case Study: Ин Витро АГ Медицински център „Димитров“
SEO Case Study: Ин Витро АГ Медицински център „Димитров“

Сравнявайки двата отделни периода може да заключим, че благодарение на работата по сайта, се наблюдава средно покачване от 72% в потребителите и 62% в потребителските сесии.

За периода на работа с агенцията, се отчита и значително повишаване на видимостта на уеб сайта (данни от външната SEO аналитична платформа Serpstat). След SEO оптимизацията, ключовите думи, по които се индексира сайта, наброяват 8 450.

Ин Витро „Димитров“ се класира на първо място в органичните резултати на Google по 103 ключови думи:

  • „ин витро цена“, „ранна бременност“, „ранна фетална морфология“, „трета фетална морфология“, „първа фетална морфология“, „симптоми на ранна бременност“, „ин витро с донорска яйцеклетка цена“, „доплер при бременност“, „тест за съвместимост“, „рискове при ин витро“ и други.

Уеб сайтът се индексира в топ 3 органични резултати в Google по 292 ключови думи:

  • „цитонамазка“, „колпоскопия“, „изследване при бременност“, „задължителни изследвания при бременност“, „хапче за аборт“, „фоликулометрия“ и други.

Уеб сайтът на Ин Витро АГ Медицински център „Димитров“ продължава да се представя добре, след успешно проведените действия за SEO оптимизация. 

  • През месец Ноември 2023 се забелязва покачване, равняващо се на 375% в потребителите и 355% в потребителските сесии, спрямо периода преди да започнем работа.

В заключение, нашият екип успя да постигне поставените цели в началото на проекта. Продължава усилено да работим по проекта като продължаваме да създаваме нови и по-амбициозни планове.