118% увеличение на последователите в социалните мрежи
Проект: Производител на салфетки JOLI
Начало на кампания: 01.09.2023
Тема: Популяризиране на бранда в социалните мрежи Facebook и Instagram.
Основна информация за проекта
JOLI е българска фирма производител на висококачествени салфетки и кухненски рула. Компанията е създадена през 2013г. в гр. Гоце Делчев и през годините изгражда безупречна репутация на родния и европейския пазар.
JOLI и SS STUDIO са партньори вече дълги години. Благодарение на съвместната работа, компанията може да се похвали с отличен уеб сайт, представящ продуктите на бранда, и актуални профили в социалните мрежи.
Основни цели
Главната ни цел за този проект бе да увеличим популярността на марката в социалните мрежи като:
- Увеличим аудиторията (броя последователите във Facebook и Instagram).
- Засилим взаимодействието и ангажираността от страна на потребителите.
- Подобрим рийча.
Етапи на работа
Разделихме работата си по проекта на няколко основни етапа – изготвяне на стратегия, дизайн на крийтиви и рекламни материали, стартиране на кампанията и публикуване на последващи постове.
Планиране:
Първият етап от нашата работа по популяризирането на профилите на JOLI започна с изготвяне на стратегия. За тази цел екипът на SS STUDIO се събра и обсъди всички възможни и подходящи действия.
По време на планирането решихме да организираме игра с награди в социалните мрежи Facebook и Instagram. Тъй като бранда JOLI се асоциира с дома, стила и удобството, насочихме комуникацията основно към женската аудитория. Всеки потребител в платформите получи възможност да се включи в играта, изпълнявайки няколко елементарни изисквания.
При изготвянето на плана за работа, уточнихме датата за публикуване на играта и активният период.
Изработка:
След като финализирахме етапа на планиране и дефинирахме всички важни подробности, нашият екип премина към изработване на крийтивите и тестовете към кампанията.
За визията на картинката заложихме на семпъл и интуитивен дизайн, който ясно посочва за какво е публикацията. Използвахме разпознаваемите цветове на марката JOLI – тъмно синьо и златно. Умишлено не илюстрирахме точно определени продукти.
За да бъде максимално улеснено и разбираемо за потребителите, формулирахме много кратък и четлив текст, в който са описани правилата на играта, сроковете за участие и изтегляне на победителите.
Стартиране:
Стартирахме кампанията „JOLI Giveaway“ в началото на месец Септември. Споделихме поста в платформите Facebook и Instagram на 05.09.2023г.
След няколко часа, спонсорирахме публикацията, с цел тя да достигне до възможно най-голяма аудитория. Рекламата за играта отново бе насочена към целева аудитория „жени, с подходящи интереси“, а срокът ѝ бе до 22.09.2023г.
По време на играта, използвахме различни трикове, с които органично да „подбутнем“ рийча на поста. Една от тактиките, която използвахме, бе коментар на поста от името на марката JOLI, в който задаваме въпрос на участниците в играта – получихме значителен брой отговори.
Работа след края на кампанията:
Томболите в социалните мрежи не приключват единствено с тегленето на победителите. След като обявихме края на играта, изтеглихме всички победители. За да ги информираме, споделихме кратък клип в профилите на JOLI във Facebook и Instagram, в който упоменаваме всички печеливши, отбелязвайки ги в публикацията. Като допълнителна мярка, отбелязахме победителите и в коментар под оригиналния пост на играта.
Нашият екип бе начело не само при изтеглянето на победителите, но и при комуникацията с тях и събирането на техните данни. След като изпратихме наградите, помолихме всички печеливши да изпратят снимка. Тези кадри използвахме да сглобим нов пост с възнагражденията. Целите на тази отделна публикация са 2:
- да докаже на всички последователи на страниците, че играта е истинска и всички победители са получили своите награди;
- да подкани повече хора да се включат в бъдещите ни игри, като им „покаже“ какво биха могли да спечелят.
Какво постигнахме?
През целия период на кампанията, постът се радваше на голяма популярност. Публикацията във Facebook получи над 1 000 реакции, над 3 000 коментара, над 370 споделяния и 4 запазвания (споделяне и запазване не са сред правилата за участие) .
- Общо интеракциите на поста във Facebook се равняват на 4 503.
- Facebook постът е достигнал до над 15 хиляди души в социалната мрежа, от които е получил над 24 хиляди импресии.
- Общо интеракциите в Instagram се равняват на 1 586.
- Instagram публикацията е достигнала до над 560 човека в мрежата, от които е получила над 860 импресии.
Всички данни, получени от поста с томболата, са значително по-високи от обикновено.
Резултати
За да илюстрираме постигнатите резултати, благодарение на кампанията, ще използваме сравнение на данни от месеците Август и Септември 2023.
- Период 1 – 01.08.-31.08.2023
- Период 2 – 01.09-30.09.2023
Благодарение на играта, за Септември Facebook и Instagram профилите на JOLI са достигнали до огромен брой потребители онлайн.
- Facebook страницата е увеличила рийча си с 416%.
- Instagram профилът е повишил разпространението си с 12 000%.
Посещенията в социалните мрежи също бележат значително увеличение за период 2.
- Посещенията във Facebook профила са се повишили с 4 000% за Септември.
- Увеличението на посещенията в Instagram се равнява на 20 000%.
След кампанията ни, броя на последователите и във Facebook, и в Instagram се увеличава с 118%.
Брандът JOLI ни позволява да разгърнем творческия си потенциал и да създаваме уникално съдържание, изпробваме различни техники за популяризиране и нови начини за достигане до целевата аудитория. Смело продължаваме да работим с JOLI и да си поставяме все по-амбициозни цели.