118% увеличение на последователите в социалните мрежи

Проект: Производител на салфетки JOLI

Начало на кампания: 01.09.2023

Тема: Популяризиране на бранда в социалните мрежи Facebook и Instagram.

Основна информация за проекта

JOLI е българска фирма производител на висококачествени салфетки и кухненски рула. Компанията е създадена през 2013г. в гр. Гоце Делчев и през годините изгражда безупречна репутация на родния и европейския пазар.

JOLI и SS STUDIO са партньори вече дълги години. Благодарение на съвместната работа, компанията може да се похвали с отличен уеб сайт, представящ продуктите на бранда, и актуални профили в социалните мрежи.

Основни цели

Главната ни цел за този проект бе да увеличим популярността на марката в социалните мрежи като:

  1. Увеличим аудиторията (броя последователите във Facebook и Instagram).
  2. Засилим взаимодействието и ангажираността от страна на потребителите.
  3. Подобрим рийча.

Етапи на работа

Разделихме работата си по проекта на няколко основни етапа – изготвяне на стратегия, дизайн на крийтиви и рекламни материали, стартиране на кампанията и публикуване на последващи постове.

Планиране:

Първият етап от нашата работа по популяризирането на профилите на JOLI започна с изготвяне на стратегия. За тази цел екипът на SS STUDIO се събра и обсъди всички възможни и подходящи действия.

По време на планирането решихме да организираме игра с награди в социалните мрежи Facebook и Instagram. Тъй като бранда JOLI се асоциира с дома, стила и удобството, насочихме комуникацията основно към женската аудитория. Всеки потребител в платформите получи възможност да се включи в играта, изпълнявайки няколко елементарни изисквания.

При изготвянето на плана за работа, уточнихме датата за публикуване на играта и активният период.

Изработка:

След като финализирахме етапа на планиране и дефинирахме всички важни подробности, нашият екип премина към изработване на крийтивите и тестовете към кампанията.

За визията на картинката заложихме на семпъл и интуитивен дизайн, който ясно посочва за какво е публикацията. Използвахме разпознаваемите цветове на марката JOLI – тъмно синьо и златно. Умишлено не илюстрирахме точно определени продукти.

За да бъде максимално улеснено и разбираемо за потребителите, формулирахме много кратък и четлив текст, в който са описани правилата на играта, сроковете за участие и изтегляне на победителите.

Стартиране:

Стартирахме кампанията „JOLI Giveaway“ в началото на месец Септември. Споделихме поста в платформите Facebook и Instagram на 05.09.2023г.

След няколко часа, спонсорирахме публикацията, с цел тя да достигне до възможно най-голяма аудитория. Рекламата за играта отново бе насочена към целева аудитория „жени, с подходящи интереси“, а срокът ѝ бе до 22.09.2023г.

По време на играта, използвахме различни трикове, с които органично да „подбутнем“ рийча на поста. Една от тактиките, която използвахме, бе коментар на поста от името на марката JOLI, в който задаваме въпрос на участниците в играта – получихме значителен брой отговори.

Case Study: JOLI
Case Study: JOLI

Работа след края на кампанията:

Томболите в социалните мрежи не приключват единствено с тегленето на победителите. След като обявихме края на играта, изтеглихме всички победители. За да ги информираме, споделихме кратък клип в профилите на JOLI във Facebook и Instagram, в който упоменаваме всички печеливши, отбелязвайки ги в публикацията. Като допълнителна мярка, отбелязахме победителите и в коментар под оригиналния пост на играта.

Нашият екип бе начело не само при изтеглянето на победителите, но и при комуникацията с тях и събирането на техните данни. След като изпратихме наградите, помолихме всички печеливши да изпратят снимка. Тези кадри използвахме да сглобим нов пост с възнагражденията. Целите на тази отделна публикация са 2:

  • да докаже на всички последователи на страниците, че играта е истинска и всички победители са получили своите награди;
  • да подкани повече хора да се включат в бъдещите ни игри, като им „покаже“ какво биха могли да спечелят.
Case Study: JOLI
Case Study: JOLI

Какво постигнахме?

През целия период на кампанията, постът се радваше на голяма популярност. Публикацията във Facebook получи над 1 000 реакции, над 3 000 коментара, над 370 споделяния и 4 запазвания (споделяне и запазване не са сред правилата за участие) .

  • Общо интеракциите на поста във Facebook се равняват на 4 503.
  • Facebook постът е достигнал до над 15 хиляди души в социалната мрежа, от които е получил над 24 хиляди импресии.
Case Study: JOLI
В Instagram играта също имаше голяма популярност, в сравнение с предишните постове. Харесванията са над 250, коментарите – 1 300, споделяния – 18 и цели 15 запазвания.

  • Общо интеракциите в Instagram се равняват на 1 586.
  • Instagram публикацията е достигнала до над 560 човека в мрежата, от които е получила над 860 импресии.

Всички данни, получени от поста с томболата, са значително по-високи от обикновено.

Case Study: JOLI

Резултати

За да илюстрираме постигнатите резултати, благодарение на кампанията, ще използваме сравнение на данни от месеците Август и Септември 2023.

  • Период 1 – 01.08.-31.08.2023
  • Период 2 – 01.09-30.09.2023

Благодарение на играта, за Септември Facebook и Instagram профилите на JOLI са достигнали до огромен брой потребители онлайн.

  •  Facebook страницата е увеличила рийча си с 416%
  • Instagram профилът е повишил разпространението си с 12 000%.

Посещенията в социалните мрежи също бележат значително увеличение за период 2.

  • Посещенията във Facebook профила са се повишили с 4 000% за Септември.
  •  Увеличението на посещенията в Instagram се равнява на 20 000%.

След кампанията ни, броя на последователите и във Facebook, и в Instagram се увеличава с 118%

Брандът JOLI ни позволява да разгърнем творческия си потенциал и да създаваме уникално съдържание, изпробваме различни техники за популяризиране и нови начини за достигане до целевата аудитория. Смело продължаваме да работим с JOLI и да си поставяме все по-амбициозни цели.