Маркетингът е неразделна част от всяка индустрия. Това е двигателят, който свързва бизнеса с клиентите, помага за изграждането на устойчив бранд и привлича вниманието на пазара.
Дори да не усещаме, маркетингът ни заобикаля – той е навсякъде около нас. Експертите знаят, че създаването на работеща маркетингова стратегия е основен фактор за дълготрайния успех и растеж на бизнеса.
Какво е маркетингова стратегия?
Това е планиран подход за управление на рекламна комуникация на една организация, с цел постигане на точно определени цели и задачи на бизнеса.
Ефективната стратегия е персонализиран подход, създаден според конкретните нужди на всеки бранд. Обикновено включва разработка, планиране и изпълнение на определени действия, насочени към привличане на нова аудитория и разрастване на бизнеса.
В следващите редове сме събрали ключови предложения и примери за успешна маркетингова стратегия, приложими както за големи компании, така и за малки бизнеси.
Овладейте изкуството на социалните мрежи
Социалните мрежи предлагат уникална възможност за разработване на работеща маркетингова стратегия и промотиране на бизнеса по различни начини, напр. чрез споделянето на визуално съдържание, спонсориране на постове, взаимодействие с клиенти и т.н.
Маркетингът в социалните мрежи помага за постигането на различни цели. Успешната стратегия може да се отнася до:
- Увеличаване на популярността и видимостта на бизнеса
- Повишаване на лоялността на клиентите
- Създаване на бранд идентичност
- Генериране на повече лийдове, трафик към уеб сайта и печалби.
Нашият опит показва, че за постигането на задоволителни резултати е избирането на правилната социална мрежи, редовната активност и разнообразното съдържание.
Използвайте имейл за връзка с потребителите
Проучванията показват, че повече от половината (цели 64%) от малките бизнеси използват имейл, за да се свържат със своите потребители. Тази стратегия се базира на изпращане на електронни писма на потенциални или настоящи клиенти на различен период от време, напр. ежедневно, ежеседмично или ежемесечно.
Имейлът е изключително полезен инструмент, с който могат да се постигат различни цели, напр. увеличаване на продажбите, намаляване на процента изоставили количка, увеличаване на трафика към уеб сайта и повишаване на ангажираността.
Имейл маркетингът е подходящ избор за онлайн магазини, тъй като предоставя възможност за информиране на клиентите за:
- Настоящи промоции и лимитирани оферти
- Нови продукти
- Кампании, специални кодове и т.н.
Съвет от маркетингови експерти
За да бъде успешната имейл стратегията трябва да разполагате със собствен списък с реални електронни пощи на потенциални потребители.
Развийте блог за SEO оптимизация
Популярно предложение за маркетингова стратегия е блогът, а тайната на успешния блог се крие в прочутата SEO оптимизация.
Как ни помага SEO оптимизацията?
SEO дава яснота от какво се интересува аудиторията като „посочва“ най-популярните търсения в търсачките. Създаването на съдържание по тези запитвания дава възможност за достигане до по-голяма аудитория и нови потенциални клиенти.
Маркетинговата SEO стратегия значително помага за подобряване на видимостта, авторитета и органичния трафик към уеб сайта. Важно е да помним, че този вид дейност изисква повече търпение, тъй като получаването на дълготрайни резултати отнема повече време.
Как да разберем какво търсят потребителите в интернет? Специализирани SEO платформи като Ahrefs, Serpstat и дори Google помагат на SEO експертите да открият потенциални търсения по определени ниши.
Промотирайте се с платени интернет реклами
Интернет рекламите носят множество ползи на бизнеса, но същевременно крият и значителни рискове, напр. допълнителни разноски. Успешната рекламна стратегия, обаче, изисква прецизен подход – внимателно планиране, мониторинг и анализ. Тези действия гарантират минимализиране на излишните разходи и получаване на добри резултати.
Чрез правилно изграждане на платените реклами, стратегията може да пожъне огромни успехи. Най-често целите, които се постигат, включват:
- Увеличение на трафика към уеб сайта и продажбите
- Генериране на повече потенциални клиенти
- Повишаване на популярността на бранда.
Използвайте видео съдържание
Видеото е мощен инструмент за ангажиране на потребителите и постигане на маркетингови цели, като увеличаване на бранд идентичността и взаимодействието.
Според 95% от маркетолозите, то подобрява разпознаваемостта на бизнеса, а 86% го считат за ключов инструмент. Видео съдържанието увеличава трафика, конверсиите и лийдовете, като проучванията сочат, че 8 от 10 потребители правят покупка след гледане на видео.
Въпреки ефективността си, видео маркетингът изисква значителни ресурси, време и планиране за успешно изпълнение.
Комуникирайте чрез интернет форуми
Едно от най-пренебрегваните предложения за маркетинг стратегия (и може би най-нестандартното) е използването на форуми за комуникация с потенциалните клиенти. Интернет общностите са ефективен начин за ангажиране и информиране потребителите. Помагат за:
- По-добро разбиране на аудиторията
- Изграждане на авторитет и доверие
- Привличане на нови потенциални клиенти
- Затвърждаване на репутацията.
Онлайн общностите са наистина ценен ресурс за маркетинга и изграждането на устойчиво присъствие в интернет пространството.
Съвет от маркетингови експерти
Изберете подходящи форуми, свързани с дейността на Вашата компания. Участвайте активно в дискусии, като спазвате правилата на форума и добрия тон в комуникацията с потребителите. Бъдете търпеливи и наблюдавайте резултатите си.
Примери за успешни маркетингови стратегии
Най-запомнящите се маркетингови стратегии и кампании идват от световноизвестни компании, които успяват да изградят устойчива и запомняща се визия.
Nike – Just Do It
Nike стартира кампанията си „Just Do It“ („Просто Го Направи“) през далечната 1988г. и изобразява професионални спортисти и любители, които споделят своите постижения. До днес това се запазва една от най-успешните и емблематични стратегии в света на бизнеса и маркетинга.
Успехът на Nike се дължи на слогана „Просто Го Направи“, който вдъхновява поколения наред да преследват целите си, независимо от трудностите по пътя.
Ключовото в тази маркетингова стратегия е емоцията. Nike успява да се свърже с потребителите на емоционално ниво, обхващайки важни човешки ценности като мотивация, вдъхновение и дори здравословен начин на живот.
Dove – Real Beauty
Dove революционизира индустрията за красота, поставяйки на фокус естествената красота на жените в контраст с приетите норми на класическия идеал в обществото. Кампанията „Real Beauty“ („Истинска Красота“) дебютира през 2000г., а като основна цел е поставен проблемът за изграждане на самочувствие при жените и децата.
Маркетинговата стратегия включва рекламно видео, статистическо проучване, билборди и други различни видове рекламна комуникация в останалите канали. Цялата комуникация на кампанията е насочена към показване на истинската красота на жените, с всички „недостатъци“.
Ключовото за успеха на стратегията на Dove е, че повлиява положително върху културния пейзаж и индустрията, отново използвайки емоцията като основен двигател на комуникацията.
Old Spice – The man your man can smell like
Трудно се забравя забавна история (сигурни сме, че и Вие помните тази реклама)! На това разчитат Old Spice, когато създават маркетинговата си кампанията „The man your man can smell like“ („Мъжът, на когото може да мирише Вашият мъж“).
Противно на горните две маркетингови стратегии, Old Spice залагат на хумора. Те създават кратък рекламен клип, с хумористичен и лесен за запомняне монолог, с който успяват да се позиционират като един от основните избори за мъжки козметични продукти.
Ключът към успеха на тази маркетингова кампания е оригиналният подход, театралната постановка и поставянето на силен образ (лице). Отличителното за кампанията е, че поставям на фокус не само мъжете (основната целева група), а и жените.
Snickers – You are not you when you are hungry
Друга маркетингова стратегия, която залага на хумора е кампанията „You are not you when you are hungry“ („Не си ти, когато си гладен“).
В добре познатата ни кампания се използват рекламни видеа, които се чувстваш едновременно сюрреалистични, умни и запомнящи се. Snickers залагат на интересен подход – използват известни личности, поставяйки ги като обикновени хора в необикновени ситуации, от които ги „избавя“ сладкото и хранително десертче Snickers.
Успехът и дълготрайността на тази кампания се крие в силата на слогата „Не си ти, когато си гладен“, който илюстрира нормалното човешко поведение – ядосване, нетипично държание или възбуда в резултат на силен глад.
Coca-Cola – Share a Coke
Маркетинговата стратегия „Share a Coke“ („Сподели Кока-Кола“) е доказателството, че персонализацията носи успех. Първоначално кампанията е пусната само в Австралия, но бързо набира популярност и се разпространява в целия свят. Използва широк набор от техники – печатни реклами, външни реклами, билборди, видео реклами и публикации в социалните мрежи.
За компанията Сподели Кока-Кола, Coca-Cola заменя логото на бутилката си с популярни имена и насърчава своите потребители да намерят бутилката със своето име или да споделят с любимите си хора. Като резултат хиляди потребители се включват, търсейки собственото си име.
Ключът за успеха на Coca-Cola е ангажирането на клиентите си и създаването на уникална, персонална и емоционална връзка, карайки обикновените хора да се чувстват специални и необикновени.
Wendy’s – Twitter roasts
Социалните мрежи промениха маркетинга, създавайки възможности за иновативни и уникални подходи. Това дава възможност на верига заведения за бързо хранене Wendy’s да се открои със своя саркастичен хумор в Twitter (X).
Wendy’s печели вниманието на клиентите в социална мрежа със своите остроумни закачки с потребители и други заведения за бързо хранене, напр. McDonald’s. Именно в хумора се крие успехът на тази маркетингова стратегия, която успява да позиционира веригата (която всъщност не е една от най-популярните) като забавна, интересна и нова опция за бързо хранене.
Създаването на успешна маркетингова стратегия е динамичен и креативен процес, който изисква задълбочени познания в индустрията и способност за адаптация към бързо пременяващите се тенденции. Както стана ясно от примерите, световните марки като Nike, Coca-Cola и Dove, креативността и правилните послания могат да направят истинска революция в маркетинга и представянето на всеки бизнес, независимо от неговия мащаб.
Успешните маркетингови стратегии привличат вниманието и изграждат трайна връзка с потребителите.
ценни ресурси като познания в сферата на маркетинга, свободно време, консистентна работа и адаптация към промените.
Доверете се на SS STUDIO – нашата модерна агенция за дигитален маркетинг ще разработи персонализирана маркетингова стратегия, съобразена с нуждите и целите на Вашия бизнес. Нашият опит и експертиза ще Ви помогнат да постигнете също толкова забележителни резултати, като световноизвестна марка.
Разгледайте нашите услуги и портфолио – свържете се с нас за индивидуална маркетингова стратегия!