13 Facebook трикове за малкия бизнес

Съдържание

С над 3 милиарда активни потребители, най-популярната социална мрежа в света остават Facebook. Платформата на Мета непрекъснато се развива и подобрява, с което предоставя безкрайни възможности на потребителите да популяризират бизнесите си в интернет пространството.

Facebook присъствието е основна част от онлайн успеха на всяка компания и е от особено значение за малките фирми, тъй като предоставя непосредствен достъп до огромна аудитория, повишава видимостта и установява връзка с потенциални и съществуващи клиенти.

Да, бизнес профилът във Facebook е ключов за развитието на бизнеса Ви, затова в следващите редове ще Ви представим няколко лесни трика, с които да подобрите представянето си в социалната мрежа.

1. Дефинирайте лицето на бизнеса

Един от най-важните Facebook трикове в дигиталния маркетинг е дефинирането на лицето на бизнеса, т.е. човекът зад бранда. Това може да бъде собственик, управител или дори целия екип, работещ във фирмата.

Тази стратегия значително помага за установяването на връзка с аудиторията, подобряването на ангажираността и възприемането на бизнеса като истински човек. Чрез популяризиране на личността, бизнесът изгражда доверие и усещане за автентичност.

2. Споделянето на профилна снимка и корица

Защо профилната снимка и корицата са толкова важни за развитието на малките бизнеси във Facebook? Изображението на профила и корицата са първите елементи на страницата, които потребителите забелязват, когато се запознават с компанията. Те представят същността на бранда и помагат за създаване на първото впечатление на аудиторията.

13 Facebook трикове за малкия бизнес

Профилната снимка трябва да бъде ясна, привлекателна. Може да представя логото или символа на бизнеса. Корицата предоставя по-голяма свобода, често срещани примери са използването на колаж със снимки на физическия обект, изображения на екипа или дори списък с предлаганите продукти или услуги.

3. Създавайте ангажиращо съдържание

Ключовата част от представянето на всяка компания във Facebook е създаването и споделянето на съдържание, което привлича и задържа вниманието на аудиторията. Този процес включва изготвянето на интересни постове – изображения и видеа, придружени от ангажиращи текстове.

Facebook съдържанието, което публикувате, трябва:

Препоръчително е публикациите да бъдат в различни формати, например информативни статии, привлекателни изображения, кратки и забавни клипове и т.н. Това ще помогне бизнеса да остане интересен и да задържи вниманието на потребителите за по-дълго време.

4. Направете план

За да извлечете максимума от Facebook, от съществено значение е да имате добре изготвена стратегия за публикуване и промотиране

Предварителният план позволява пълен контрол върху съдържанието – от подходящите теми и формати, до точно определяне на времевия период и честотата на споделяне. Например за много бизнеси най-добрата стратегия е публикуването на съдържание сутрин, докато за други това може да бъде през уикендите, когато аудиторията е свободна.

Според проучванията, най-доброто време за публикуване във Facebook е в периода 08:00-12:00, в дните Вторник и Сряда.

13 Facebook трикове за малкия бизнес

5. Разкажете историята на бизнеса

Разказването на историята на компанията помага за представяне същността на бизнеса, неговата мисия, ценности и етика. За тази цел, добра практика е създаването на информативни постове (видеа или изображения), отнасящи се важни събития и моменти, напр. откриване, обновяване на физически магазин, годишнина и т.н.

Друг популярен начин за разказване са „кадри зад кулисите“, т.е. споделяне на видеа или снимки от работното място, ежедневните процеси на екипа. Например, ако сте собственик сладкарница, може да споделите кадри от кухнята – мястото, където се приготвят Вашите вкусни изкушения.

Споделянето на лични моменти позволява на аудиторията да стане част от „света на бизнеса“, да се привърже и ангажира повече с бранда, неговата дейност, личности, продукти или услуги.

6. Подгответе информацията, която искате да споделите

Качествено съдържание, отговарящо на интересите на аудиторията, е основен фактор, влияещ върху популяризирането на бизнеса онлайн. Споделянето на изчерпателна информация служи за запазване на интереса на потребителите и гарантира увеличаване на ангажираността и взаимодействията с бизнеса.

Подготовката за създаването на съдържание, може да включва:

7. Анализирайте конкурентите

Анализирането на конкурентите Ви помага да разберете какво работи или не работи във Вашата индустрия и как може да подобрите представянето на бизнеса си в интернет – какви визуални елементи привличат вниманието, какви послания се харесват от потребителите и т.н.

Анализът на конкурентите може да Ви даде нови и свежи идеи, да Ви вдъхнови да актуализирате собствената си стратегия, както и да Ви покаже какво да не прилагате и как да се отличите на пазара.

8. Отговаряйте бързо

От решаващо значение за всеки бизнес е бързият отговор на получените запитвания и съобщения. Този трик има ключова роля в създаването на първо впечатление у потребителите и подобряване на техния опит свързан с Вашата компания.

Основната причина е, че по този начин потенциалните клиенти се чувстват важни и ценни, което подобрява доверието им към бизнеса. Освен това, бързият отговор влияе положително върху възможността за повторно взаимодействие между потребителят и бранда, тъй като тези клиенти са по-склонни да се върнат и да изберат Вашите продукти или услуги отново.

 За да улесните изпращането на бързи отговори, може да използвате няколко хитрини, като настройването на автоматично обратно съобщение, инсталиране на чат бот или въвеждане на определени често задавани въпроси и отговори.

13 Facebook трикове за малкия бизнес

9. Организирайте игри

Сигурен Facebook трик за ангажиране и подобряване на видимостта е организирането на игри с награди – от интересни въпросници, до различни състезания и конкурси.

Как да организирате игра във Вашия бизнес профил? След като сте се спрели на определен вид и сте избрали примамливи награди, които да мотивират потребителите да участват, трябва да уточните условията, да изработите криейтивите и да публикувате.

Добра практика е да раздавате собствени продукти и услуги, за да ангажирате аудиторията и я запознавате отблизо с дейността на бизнеса.

Препоръчително е да се уверите, че играта Ви е забавна, разбираема и лесна за участие. Избягвайте измамните тактики, които бързо могат да откажат участниците и да влошат репутацията на бизнеса Ви.

10. Включвайте видеа на живо и интервюта

Видеата на живо могат бързо и лесно да привлекат вниманието на потребителите и да установят по-дълбока връзка с тях. Добра стратегия е излъчването на събития, напр. конференции, базари, изложения, награждавания, в които участвате.

Този тип съдържание позволява на аудиторията да получи пряк поглед върху бизнес и неговата дейност. Например, ако сте малък магазин за ръчно изработени бижута и участвате в тематичен базар, може да споделите част от Вашия ден (поставянето на щанда, подреждането, взаимодействието с клиентите и т.н.) и така да предоставите уникален поглед зад кулисите на Facebook последователите на компанията Ви.

Излъчването на клипове на живо може да бъде насочено в съвсем друга посока, като организиране на интервюта с експерти, които да предоставят ценни информация и полезни знания на аудиторията. Например, ако сте собственик на марка за козметика, може да организирате интервю с известен и добре квалифициран дерматолог, който да сподели полезни съвети за грижа за кожата. 

13 Facebook трикове за малкия бизнес

11. Споделяйте отзиви и истории на клиенти

Ревютата притежават огромна сила. Според последните проучвания, 99% от потребителите ги преглеждат преди да направят покупка.

Споделянето на положителни отзиви служи за утвърждаване на репутацията на бизнеса и убеждаване на потенциалните клиенти в качеството на Вашите продукти и услуги, те вдъхват доверие и лоялност към бранда.

Добра практика за малките бизнеси във Facebook е споделянето на истории за доброто взаимодействие между компанията и съществуващи клиенти, защото потребителите са склонни да се доверят на личните преживявания и да вземат решение за покупка на база тези отзиви. 

12. Обявявайте постиженията и бъдещите начинания

Наградите и отличията, които компания получава са признание за постигнатите успехи и качеството на бизнеса. Обявяването на различни видове постижения (призове, грамоти, сертификати) е ключово за поддържане на интересна на аудиторията във Facebook и потвърждаване на репутацията и авторитета в индустрията.

Освен постиженията, е препоръчително бизнесът да обявява бъдещите си начинания, например представяне на новите продукти или услуги, лимитирани серии или ексклузивни оферти. Това предоставя възможност за по-високо ниво на ангажиране и стимулира интереса към бизнеса като създава очакване сред потребителите.

13. Развивайте онлайн присъствие в различни канали

Всяка социална мрежа предоставя уникална възможност за популяризиране и достигане до различни потребители със специфични интереси. Развитието на малките бизнеси в различните канали им дава шанс да се „докоснат“ до разнообразни групи потребителите и да изградят по-обширна аудитория.

Как да развивате бизнеса си в повече от една социална мрежа? Изпитана практика от специалисти в сферата е преизползването на съдържание в отделните социални мрежи, например споделяне на една и съща публикация във Facebook, Instagram и дори LinkedIn, публикуване на кратък клип едновременно в Instagram и TikTok и т.н.

Социалните мрежи са част от ключовите елементи на онлайн присъствието на всяка компания, но споделянето съдържание и управлението отнема време и изисква знания, опит и разбиране на платформите. Ако Вие като собственик на бизнес не разполагате с времето и уменията, а искате да постигнете ефективно присъствие във Facebook,  свържете се с нас. Нашият екип притежава богат опит и познава всички специфики на всички социални платформи . Ще Ви предложим професионален подход, индивидуална стратегия и редовно актуализиране.

Picture of Liliya Valcheva

Liliya Valcheva

Лили е маркетинг експерт с познания в областта на рекламата, медицината, интериорния и уеб дизайна. Тя умее да превежда сложни теми на достъпен и привлекателен език, като същевременно запазва професионалния тон и ефективност на комуникацията.
Picture of Liliya Valcheva

Liliya Valcheva

Лили е маркетинг експерт с познания в областта на рекламата, медицината, интериорния и уеб дизайна. Тя умее да превежда сложни теми на достъпен и привлекателен език, като същевременно запазва професионалния тон и ефективност на комуникацията.

Сподели

Абонирай се за най-доброто маркетинг съдържание