Най-добрите съвети за създаване на онлайн магазин

Съдържание

Онлайн търговията продължава да набира популярност. Последните проучвания на EMARKETER посочват ръст от 8.8% в продажбите, извършени онлайн през 2024г., достигайки до заветните 6.3 трилиона долара в световен мащаб! Този феномен, рязкото преминаване от традиционна към електронна търговия, се дължи на редица предимства, включително лесният достъп до продукти, възможността за сравнение на цените и бързината на доставката.

Създаването на успешен онлайн магазин е основна стъпка за всеки бизнес, който иска да се адаптира към пазара в интернет и да отговори на изискванията на модерния потребител.

Започнете проучване на конкуренцията и пазара

Преди да стартирате бизнеса си, трябва да разберете какво се случва в индустрията, в която искате да се развивате. Проучването на пазара ще Ви помогне да разберете търсенето на потребителите и да откриете потенциални ниши за развитие.

От ключово значение да е направите детайлен анализ на преките конкуренти, за да придобиете представа за:

Изберете име и домейн за бизнеса си

Ако още нямате име, е време да запретнете ръкави и да помислите върху това! Името на онлайн магазина трябва да бъде запомнящо се и оригинално. Съветваме то да бъде кратко, лесно за изговаряне и да е свързано с дейността на бизнеса.
Маркетинг и бизнес експертите съветват да изберете име, състоящо се от максимум до 3 отделни думи.

Домейнът, или още адресът на магазина в интернет, трябва да съвпада с името на бранда, ако не изцяло, поне частично. Съветваме Ви да помислите и за разширението на домейна и да го избере според пазара, на който искате да се развивате – напр. за международния пазар е добре да изберете разширение .com, докато за родния може безпроблемно да се спрете на .bg.

Изберете подходяща платформа за онлайн търговия

Над 73 милиона уеб сайта в интернет са създадени на база CMS (Content Management System) системи. Платформите за онлайн търговия предлагат разнообразни функционалности, позволяващи безпроблемна търговия в интернет пространството. Тези софтуери предоставят възможност за лесно и бързо управление, интеграции с различни платежни системи и партньори за доставка.

Едни от най-популярните платформи за изработка на онлайн магазини са WordPress  в комбинация с WooCommerce, Shopify, Wix, OpenCart, и CloudCart. За 2024г. лидер в сферата е WordPress, който заема цели 63.5% от пазарния цял, следван от Shopify с 5.5%, Wix с 3.7% и т.н.

Поръчайте дизайн на лого

Логото е лицето на Вашия бизнес, затова трябва да отразява неговата същност, мисия и ценности. Този символ прави първото впечатление на потребителите, присъства в най-видните части на онлайн магазина, рекламните кампании и социалните мрежи.

Като специалисти в изработването на онлайн магазини, Ви препоръчваме да наемете опитен графичен дизайнер, който да създаде професионален дизайн на лого, базиран на символиката, идентичността и дейността на бранда.

Създайте привлекателен и изчистен дизайн на сайта

Уеб дизайнът е ключова стъпка от създаването на онлайн магазин – успешният сайт за търговия в интернет притежава своите специфики и тънкости, напр. трябва да има привлекателен, но същевременно ненатоварващ и лесен за ориентиране дизайн, създаден по общата визия на бранда.

Ключовото в уеб дизайна на онлайн магазините е потребителското преживяване. Важно е да не забравяме, че продуктите са основният фокус, т.е. дизайнът трябва да бъде създаден, така че всеки потребител бързо и лесно да разбере какво предлагате.

Оптимизирайте онлайн магазина за мобилно устройство

Според проучване на Paw Research, 91% от всички покупки онлайн са направени през смартфон, затова оптимизацията и създаването на отзивчив дизайн за различни екрани са задължителни елементи изграждането на онлайн магазин.

Най-добрите съвети за създаване на онлайн магазин
Няколко важни неща:
Мобилната версия на онлайн магазина трябва да бъде също толкова функционална и удобна за работа, колкото и декстоп версията – това ще Ви помогне да задържите повече време потребителите и да увеличите продажбите си.
Уверете се, че сайтът Ви зарежда бързо, изглежда добре и е лесен за използване на различни устройства и екрани.

Обърнете специално внимание на навигацията

Добрата навигация е важен фактор за успеха на онлайн магазина, тъй като е пряко свързана с потребителското преживяване и удовлетворение.

В основата на добрата навигация е заложена ясната информационна архитектура, т.е. разбираемото обозначаване на основните категории и подкатегории. Тази структура трябва се имплементира в менюто, а то трябва да бъде видимо и лесно достъпно, така че да гарантира лесното и безпроблемно предвиждане на потребителите през страниците.

Важен елемент от навигацията на всеки онлайн магазин са търсачката и филтрите. Тяхната цел е да улеснят потенциалните клиенти по време на търсенето на точно определени продукти.  Някои от най-често използваните филтри са:

Направете запомнящ се дизайн на ключови страници

Някои страници в онлайн магазина са ключови. Съдържанието в страници като „За нас“, „Продуктовите категории“, „Често задавани въпроси“, помагат за създаване на добро или лошо впечатление у потребителите, особено когато те се „срещат“ със сайта за първи път.

Затова от огромно значение при изработката на онлайн магазин е добрата организация на информацията и създаването на уникално съдържание.

Какво е добре да знаете за ключовите страници?

Страницата „За нас“ разказва историята на бизнеса и представя ценностите на бранда. Тя трябва да вдъхва доверие, усещане за надеждност и сигурност.
„Продуктовите категории“ представят основната информация за категорията продукти. Информацията трябва да бъде кратка и ясна, така че  страницата да бъде лесна за ориентиране и разбираема.
Целта на страницата „Често задавани въпроси“ да предлага отговор на най-популярните теми, вълнуващи потребителите, напр. срок на доставка, методи на връщане и т.н.

Добавете продукти с подробно описание

Както споменахме в по-горните редове – продуктът трябва да бъде основният фокус в онлайн магазина. Затова добавянето на продуктите изисква специално внимание.

Основните неща, на които трябва да обърнете внимание тук са:

Изображения

трябва да „хващат окото“ и да привличат вниманието.

Информацията

да отговаря на основните въпроси „Какво“, „Как“ и „Защо“. 

Особено важно при добавянето на продукти в магазина е подробното продуктово описание, което подчертава ключовите характеристики на продукта и повишава доверието на клиентите. Важно е да се добави ясно и видимо цената.

Допълнителна детайли към описанието, които могат да се добавят са:

Намерете баланс в изображенията

Изображенията са ключов фактор при продажбите в онлайн магазините, тъй като предават информацията мигновено и бързо създават впечатление у потребителите. Заложете на картинки с високо качество, представящи продуктите в детайли.

Най-добрите съвети за създаване на онлайн магазин
Препоръчваме Ви:

Улеснете максимално процеса на покупка

Голяма част от потребителите се отказват от поръчката си на финалната права, при въвеждането на данните си. Данните от над 48 отделни проучвания посочват, че почти 70% от потребителите изоставят количката си и не завършват покупка.

За да увеличите максимално шансовете за успешна продажба, трябва да сведете до минимум стъпките, необходими за финализиране на покупката. Начини, по-които може да улесните процеса, включват добавяне на:

Колкото по-лесен в процесът на покупка, толкова по-голяма е вероятността клиентите да завършват поръчката и да се върнат отново.

Улеснете максимално процеса на покупка

Предлагането на разнообразни и сигурни методи за плащане е важен фактор за печелене на доверието на потребителите. Сред най-предпочитаните варианти за плащане са:
Най-добрите съвети за създаване на онлайн магазин

Изберете доставчик

Доставката на продуктите също е от огромно  значение за удовлетворението на клиентите. Всички потребител иска стоките, които е закупил онлайн, да бъдат доставени бързо, сигурно, в добър търговски вид, кратък срок, но и на по-евтина цена.

Данни от Statista сочат, че допълнителни такси, включително скъпа доставка, отказват 41% от потребителите от поръчка, а бавните срокове за транспорт на стоките отказват 20% от клиентите.

Тези фактори правят избора на фирма доставчик ключов за успеха. От многото съществуващи компании, трябва да се спрем на тези, които предлагат най-добрите условия – най-справедливи цени и най-качествено обслужване.

Съветваме Ви задължително на уеб сайта разбираемо и ясно да упоменете с кой доставчик имате договор и какви са цените на доставка. 

Не забравяйте методите за стимулиране на продажбите

Конкуренцията сред онлайн магазините в интернет, независимо от индустрията, е изключително ожесточена.  За да привлекат или задържат клиенти, собствениците на магазини могат да използват най-различни методи за стимулиране на продажбите, т.е. техники и похвати, които помагат за увеличаването на реализираните покупки.

Най-често използваните практики са добавянето на опция за безплатна доставка и/или връщане, атрактивните промоции и отстъпки, показването на свързани или препоръчани продукти.

Безплатна доставка

Основните варианти са няколко – изпращане без никаква доставка или  безплатна доставка над определена сума. Безплатната доставка може да насърчи клиентите да направят покупка, защото няма да плащат допълнително за превоза, или да добавят  още продукти в кошницата си, за да достигнат необходимата сума.

Промоции и отстъпки

Популярни оферти сред всички онлайн магазини са сезонните намаления, програми за лоялност, процентните отстъпки за първа поръчка или при следващата покупка и т.н.

Препоръчителни продукти

Добавяне на свързани артикули или такива, които потребителите често закупуват заедно може да мотивира клиентите да ги добавят в кошницата си. Този метод не само стимулира продажбите, но и подобрява потребителското преживяване, тъй като помага за по-лесното и бързо разглеждане и откриване на търсените продукти.

Маркетинг

След като всичко по Вашия онлайн магазин е готово, е време да обърнете по-специално внимание на своята маркетингова стратегия! Маркетингът е необятно поле, което Ви позволява да поемете различни посоки за популяризиране на своя уеб сайт.

Социални мрежи

Най-лесният и бърз начин за достигане до потенциалните потребители е чрез социалните мрежи. Платформите като Facebook и Instagram предоставят различни възможности за реклама в интернет и прецизно таргетиране по интереси, възраст и местоположение, правейки кампаниите по-ефективни и резултатни.

SEO

Оптимизацията за търсачките е основна стъпка за генерирането на органичен трафик. Правилно подбраните ключови думи, наименование на изображения и оптимизация на скоростта са сред главните фактори за подобряване на видимостта на уеб сайта.

Имейл маркетинг

Ефективен канал за директна маркетингова комуникация с клиентите в имейлът. Изпращането на редовни бюлетини служи за информиране на потребителите за нови продукти, актуални промоции и т.н.

Блог

Развитието на тематичен блог помага за изграждането на авторитет, утвърждаване като експерт и повишаване на доверието. Публикуването на статии е канал за комуникация, чрез който може да отговаряте на често задавани въпроси, да споделяте интересни новини, тенденции и полезна информация.

Спазвайте законните норми на държавата

За онлайн магазините е изключително важно да се спазват всички законови изисквания и регулации на държавата, в която оперира. Това включват закони за защита на личните данни, права на потребителите, условия за връщане и замяна, както и изисквания за данъчно облагане.

Съветваме Ви да осигурите абсолютна прозрачност по отношение на Вашите политики, за да избегнете правни проблеми и органичния. 

Винаги обслужвайте клиентите си качествено

Качественото обслужване е ключово за всеки бизнес и важи на 100% за онлайн магазините. Помнете много често клиентите се връщат към даден бизнес заради внимателното отношение и професионално обслужване.

Като експерти в сферата, съветваме Ви да инвестирате в изграждането на добри взаимоотношения с клиентите си, като предлагате бърза обратна реакция, коректно отношение и прозрачност във всички процеси.

Не забравяйте да събирате обратна връзка и постоянно да подобрявате обслужването си! 

Създаването на успешен онлайн магазин е комплексен процес, изискващ особено внимание към редица детайли. Независимо дали в момента замисляте нов или искате да подобрите представянето на съществуващия си магазин, тези съвети ще Ви помогнат да създадете един конкурентен и ефективен уеб сайт.

Ако искате професионална помощ в изграждането, рекламирането и управлението на Вашия онлайн магазин, SS STUDIO е тук, за да Ви подкрепи във всяка стъпка. Благодарение на нашия опит и експертиза, можем да Ви помогнем да реализирате успешно своята бизнес идея и да постигнете желаните резултати, а защо не и повече!?

Picture of Liliya Valcheva

Liliya Valcheva

Лили е маркетинг експерт с познания в областта на рекламата, медицината, интериорния и уеб дизайна. Тя умее да превежда сложни теми на достъпен и привлекателен език, като същевременно запазва професионалния тон и ефективност на комуникацията.
Picture of Liliya Valcheva

Liliya Valcheva

Лили е маркетинг експерт с познания в областта на рекламата, медицината, интериорния и уеб дизайна. Тя умее да превежда сложни теми на достъпен и привлекателен език, като същевременно запазва професионалния тон и ефективност на комуникацията.

Сподели

Абонирай се за най-доброто маркетинг съдържание